שלב ניתוח המידע הוא השלב שבו הופכים את הנתונים שנאספו לידע ולסיפור. עבודת הניתוח נובעת מתוך שאלות החקירה (הנושאים) שבהם התמקד הקח”ל, היעדים שהוגדרו, הפעולות והתוצאות הרצויות.
העבודה הסדורה תעשה בשלבים, החל ממיפוי העובדות הנצפות, מתן פרשנות לעובדות, העלאת תהיות לגבי הממצאים, והעלאת הסברים משוערים להם. לעתים מהשיח יעלה הצורך לחדד ולהבין לעומק חלק מהממצאים באמצעות איסוף מידע נוסף בדרכים אחרות (כגון קבוצות מיקוד עם תלמידים, ראיונות או שימוש בנתונים שקיימים בבית הספר ממילא).
לאחר הדיון המושכל והשיטתי אפשר יהיה לגזור כווני פעולה להמשך.
תכנון תהליכי העבודה עם הנתונים בבית הספר
דף לתכנון תהליכי העבודה – מי שותף ובאיזה שלב
למידת הנתונים והפקת תועלת מהם:
כלי עזר: מנתונים לסיפור ולעשייה – מודל 6 הצעדים. מודל עבודה שמסייע לנתח נתונים באופן שיטתי ומסודר, המקושר ליעדים ולתוצאות רצויות
שאלה פתוחה בשאלון – לשם מה, איך וכיצד לנתח?
מתווה מפגש לצוות בבית הספר שבו יובנו הנתונים, תנותח משמעותם ותתבצע למידה על פיהם