מה חדש בחינוך?
ספרו של דן פינק מתי? (When: The Scientific Secrets of Perfect Timing) עוסק בשימוש נכון בזמן. במסגרת ראיון עמו למגזין Edsurge, הוא נשאל על ההשלכות של ממצאי הספר על תחומי החינוך והלמידה. פינק מזכיר כמה מחקרים מעניינים: מחקר אחד מצא שתלמידי יסודי שלמדו מתמטיקה בבוקר הצליחו יותר מאלו שלמדו בצהריים. כך גם בנוגע לבחינות: תלמידים שנבחנו בשעות הבוקר […]
1. מרחב למידה היברידי לפיתוח זהות וערכים למה משמש? להכשרת צוותים להוראה ממוקדת לפיתוח זהות. מיהו קהל היעד? מורים מכלל בתי הספר שבתהליך ההתחדשות. מה המוצר כולל? קורס שנמצא בסביבת למידה וירטואלית הכולל גם מפגשים סדנאיים פנים אל פנים. מיקוד ברעיון הגדול (בשיתוף עם פרופ’ יורם הרפז). רכז: אלעד בר-שלום, ראש תחום זהות וערכים במנהל חינוך [...]
כולם מדברים על התחדשות פדגוגית, על מעבר לקהילות חינוכיות לומדות, על יזמות בחינוך – אבל איך זה נראה בשטח? מה קורה בפועל בבתי הספר? ואיך יכול בית חינוך שרק נכנס לתהליך הגוגיה, ללמוד מקבוצת החלוץ של בתי הספר שכבר מצויים מספר שנים בתהליך, התנסו ביוזמות שונות, למדו מטעויות וחוו הצלחות? בדיוק לשם כך פתחנו באתר מרחב […]
מחפשים סדנאות מעוררות השראה לאנשי חינוך? הסדנאות במתחם אמי"ת גוגיה מבוססות על התנסות בלמידה פעילה בסביבת למידה חדשנית, תוך הדגשת תהליכים, דילמות ושיקולי דעת בעבודת המורה על פי תפיסת הלמידה החדשה. הסדנאות מותאמות לכל קבוצה בהתאם לצרכיה, למטרות הביקור ולשלב שבו נמצאת הקבוצה בתהליכי השינוי הפדגוגי והמערכתי שהיא מובילה בארגון, ברשות או בבית הספר שלה. […]
במתחם אמי"ת גוגיה בכפר בתיה נחנך לאחרונה מרחב יזמות וחממה לתלמידים. זהו מרחב משותף פתוח שמזמן קשר בלתי אמצעי בין תלמידים ותלמידות לבין מנטורים מהתעשייה ומבית תוכנה שעובדים במקום דרך קבע. המרחב משמש כחממה ליזמות טכנולוגית ותלמידים מגיעים למקום לימי למידה בנושאים שונים. תכנון המרחב בתכנון המתחם הוחלט על חלוקת המרחב הפיזי לשניים. המרחב כולל את חלל התלמידים […]
במסגרת ההתחדשות הפדגוגית הכוללת ברשת ובהתאם לתפיסת הגוגיה, בבתי חינוך רבים עוברים ללמידה במרחבים פתוחים וחדשניים. לקראת פתיחת שנה"ל תשע"ט, במהלך הקיץ נבנו מרחבי למידה חדשים ושופצו מרחבים קיימים כדי להתאים אותם לתפיסת הלמידה החדשה. לחצו כאן כדי לצפות בתמונות מתהליך הבינוי בבתי חינוך של אמי"ת ברחבי הארץ בתי החינוך המוצגים: ישיבת אמי"ת עמיחי רחובות, אמי"ת […]
דו"ח הורייזן מתפרסם כל שנה מזה 16 שנים ומנסה לחזות מה יהיו המגמות הטכנולוגיות שתהיה להן ההשפעה המכרעת ביותר על עולם החינוך בטווח הקצר, הבינוני והארוך. אומנם הדו"ח מתייחס למערכת ההשכלה הגבוהה, אך ניתן ללמוד ממנו גם על מערכת החינוך בכלל. כ-70 חוקרים שותפים לכתיבת הדו"ח המתבסס על ניתוח מחקרים מכל העולם. התחזיות שלהם לא […]
תפיסת הגוגיה פותחה ברשת אמי”ת ופועלת בבתי החינוך של הרשת החל משנת תשע”ב (2012). מסמך מצפן אמי”ת מסכם את עקרונות התפיסה ומשמש כלי להתוויית הדרך ולניווט בה אל עבר היעד שהרשת הציבה לעצמה: השלמת המעבר מבתי חינוך לקהילות חינוכיות לומדות (קח”ל) עד שנת 2020. המהדורה הראשונה של המצפן נכתבה בשנת תשע”ו (2016), בתהליך של דיון שיתופי בהשתתפות מורים, מנהלים, אנשי […]
ד"ר סקוט מק'לאוד (Scott McLeod) מאוניברסיטת קולורדו, הוא מומחה לשילוב טכנולוגיות בחינוך. ב-2016 הוענק לו פרס הארגון International Society for Technology in Education – הידוע בקיצור ISTE – אחרי שליווה תהליכי שינוי במאות בתי ספר בארצות הברית, בדגש על פרסונליזציה בלמידה ועל הטמעת טכנולוגיה. בהתבסס על מחקרים שערך, מק'לאוד הגדיר ארבעה כיווני שינוי שמהווים מפתח […]
פתחתם מרחב – ומה עכשיו? מרחבי למידה אלטרנטיביים מוקמים לאחרונה בבתי ספר רבים ברחבי הארץ. באופן טבעי המעבר ללמידה במרחבים אלו יוצר שאלות והתמודדויות מסוג חדש. רשת אמי"ת שמחה להזמינכם למפגשי למידה, סדנאות ושיח על ההבטחה והאתגר במרחבים החדשים. הכנס יתקיים במתחם הגוגיה בכפר בתיה: רח' ירושלים 1, רעננה (קישור לניווט ב-Waze). תוכנית הכנס 13:00 – […]
Error: Contact form not found.
רוצים לקבל מאיתנו עדכונים על חדשנות בחינוך? הירשמו כאן