אנו פותחים את סדרת המפגשים שלנו, שבהם נערוך היכרות עם מרכיבי האדם ועם הדרכים הנכונות להגיע
לאיזון ולהרמוניה ביניהם, בחיבור עם החלק המשמעותי ביותר בתוכנו – הנשמה.
בתחילת המפגש הראשון יוצג מודל הכולל את מרכיבי האדם כפי שיופיעו במהלך התוכנית.
המודל הוא משולש בעל שלושה קודקודים שצלעותיו חיצים דו־צדדיים.
בראש המשולש עומדת הנשמה, ובקודקודי הבסיס הנפש – הכוללת את הרגש והשכל ואת הגוף.
מודל זה ילווה את התוכנית, וסביבו יתקיים הלימוד המעמיק על כל מרכיב ועל חלקו בבניית האדם השלם.
בהמשך המפגש נעמיק במהותה של הנשמה שבתוכנו, שנכנה אותה גם ‘מהות’.
נבין מה מקורה של הנשמה, מהן סגולותיה, ומהו מקומה המרכזי בין מרכיבי האדם.
נלמד מה מאפשר לנו לגלות אותה, ומה ההשלכות של קרבה וריחוק ממנה.
במפגש הבא נלמד על הקשר בין קיומה של הנשמה ליכולת שלנו לקבל את עצמנו עם כל מה שיש בנו.
במהלך הלימוד נבין כי ה’מהות‘ מבקשת את ביטויה בחיינו, ויש לה חלק משמעותי בקיום השליחות שלנו.
ניפגש עם מרכיב משמעותי זה גם במפגש האחרון של התוכנית, העוסק בשליחות.
כאב בטן של מתבגר
מי אני? מהם המרכיבים של האישיות שלי? מה מניע אותי בעולם, ומה נותן לי כוח וחיות?
עיקרון אמוני
הנשמה היא האני האמיתי – חלק אלוק ממעל ממש, טוב מוחלט. מכאן שאנו טובים במהותנו.
הבנה ימימאית
“אני ראוי ושייך מעצם קיומי. המהות הפנימית שבי היא ניצוץ אלוקי”.
מטרות המפגש
◦ להכיר לתלמידים את מודל המשולש, המציג את מרכיבי האדם כפי שהם באים לידי ביטוי בתוכנית.
◦ לערוך לתלמידים היכרות עם הנשמה שבתוכם ועם איכויותיה.
◦ להציג לתלמידים דרכים לזיהוי גילויי נשמה בחייהם.
◦ לשוחח על ההשלכות של ריחוק מהנשמה או קרבה אליה.
תקציר המפגש
חלק א – פעילות פתיחה: מפגש עם עצמי דרך פעילויות חשיבה ויצירה
חלק ב – לימוד מקורות מונחה וביטוי יצירתי: נעים להכיר, הנשמה שבי
חלק ג – לומדים לאור ימימה: לימוד חלק, כתיבת מלאכה ושיח
חלק ד – השמעת שיר ושיח
חלק ה – סיכום המפגש