שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
Popup heading
שנה של סיפור גדול שנה של סיפור גדול
  • דף הבית
  • על מכינות י”ב
    • מבנה התוכנית
    • הרעיון
    • שותפות תלמידים וועדות
  • רכיבי מכינות י”ב
    • חיי מכינה
    • משימה חלוצית
    • הובלה בקח”ל
    • בית מדרש מכינה
    • הכנה לחיים
    • הכוון
  • חטיבות התוכן
    • חטיבת מנהיגות
      • יחידה 1- דיוקן עצמי
      • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
      • יחידה 3- צמתים ומעברים
      • יחידה 4- צמתים ומעברים
    • חטיבת שירות ושליחות
      • יחידה 5- עדשת התנערות
      • יחידה 6- עדשת אתגרים
      • יחידה 7- עדשת כשלונות
    • חטיבת יהדות וציונות
      • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
      • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
      • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
    • חטיבת חיבורים
      • יחידה 12- עדשת מפגש
    • חטיבת הכנה לחיים
      • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
      • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
      • יחידה 15- עדשת גוף
      • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
  • מקראה לחלוציות
    • על המקראה
    • שותפות ואחריות
    • מהי חלוציות
    • מנהיגות
    • ציונות ויהדות
    • שירות ושליחות
    • חיבורים בעם ובחברה הישראלית
  • תצא”ם י”ב
    • רציונל וקווים מנחים
      • על תוכנית הצמיחה בי”ב
      • הכרות עם צרכי העומק
      • רציונאל בבניית יחידת תצא”מ
      • רפלקציה ומשוב על תהליכי שותפות
      • מבנה יום מכינה
    • חטיבת מנהיגות
      • יחידה 1- דיוקן עצמי
      • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
      • יחידה 3- צמתים ומעברים
      • יחידה 4- צמתים ומעברים
    • חטיבת שירות ושליחות
      • יחידה 5- עדשת התנערות
      • יחידה 6- עדשת אתגרים
      • יחידה 7- עדשת כשלונות
    • חטיבת יהדות וציונות
      • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
      • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
      • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
    • חטיבת חיבורים
      • יחידה 12- עדשת מפגש
    • חטיבת הכנה לחיים
      • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
      • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
      • יחידה 15- עדשת גוף
      • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
  • תורת חיים במכינות יב
    • הקדמה ומבנה התוכנית
    • עקרונות מובילים לשיח והנחיה
    • מילון מונחים
    • מערכים
      • הקדמה
      • חלק א- פעילות פתיחה
      • חלק ב’
      • חלק ג’
      • חלק ד’ וסיכום
      • העשרה
  • א-ב של מכינה(מילון מושגים)
  • עזרים
    • דף הבית
    • על מכינות י”ב
      • מבנה התוכנית
      • הרעיון
      • שותפות תלמידים וועדות
    • רכיבי מכינות י”ב
      • חיי מכינה
      • משימה חלוצית
      • הובלה בקח”ל
      • בית מדרש מכינה
      • הכנה לחיים
      • הכוון
    • חטיבות התוכן
      • חטיבת מנהיגות
        • יחידה 1- דיוקן עצמי
        • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
        • יחידה 3- צמתים ומעברים
        • יחידה 4- צמתים ומעברים
      • חטיבת שירות ושליחות
        • יחידה 5- עדשת התנערות
        • יחידה 6- עדשת אתגרים
        • יחידה 7- עדשת כשלונות
      • חטיבת יהדות וציונות
        • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
        • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
        • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
      • חטיבת חיבורים
        • יחידה 12- עדשת מפגש
      • חטיבת הכנה לחיים
        • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
        • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
        • יחידה 15- עדשת גוף
        • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
    • מקראה לחלוציות
      • על המקראה
      • שותפות ואחריות
      • מהי חלוציות
      • מנהיגות
      • ציונות ויהדות
      • שירות ושליחות
      • חיבורים בעם ובחברה הישראלית
    • תצא”ם י”ב
      • רציונל וקווים מנחים
        • על תוכנית הצמיחה בי”ב
        • הכרות עם צרכי העומק
        • רציונאל בבניית יחידת תצא”מ
        • רפלקציה ומשוב על תהליכי שותפות
        • מבנה יום מכינה
      • חטיבת מנהיגות
        • יחידה 1- דיוקן עצמי
        • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
        • יחידה 3- צמתים ומעברים
        • יחידה 4- צמתים ומעברים
      • חטיבת שירות ושליחות
        • יחידה 5- עדשת התנערות
        • יחידה 6- עדשת אתגרים
        • יחידה 7- עדשת כשלונות
      • חטיבת יהדות וציונות
        • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
        • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
        • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
      • חטיבת חיבורים
        • יחידה 12- עדשת מפגש
      • חטיבת הכנה לחיים
        • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
        • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
        • יחידה 15- עדשת גוף
        • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
    • תורת חיים במכינות יב
      • הקדמה ומבנה התוכנית
      • עקרונות מובילים לשיח והנחיה
      • מילון מונחים
      • מערכים
        • הקדמה
        • חלק א- פעילות פתיחה
        • חלק ב’
        • חלק ג’
        • חלק ד’ וסיכום
        • העשרה
    • א-ב של מכינה(מילון מושגים)
    • עזרים

    הקדמה

    אנו פותחים את סדרת המפגשים שלנו, שבהם נערוך היכרות עם מרכיבי האדם ועם הדרכים הנכונות להגיע
    לאיזון ולהרמוניה ביניהם, בחיבור עם החלק המשמעותי ביותר בתוכנו – הנשמה.
    בתחילת המפגש הראשון יוצג מודל הכולל את מרכיבי האדם כפי שיופיעו במהלך התוכנית.
    המודל הוא משולש בעל שלושה קודקודים שצלעותיו חיצים דו־צדדיים.
    בראש המשולש עומדת הנשמה, ובקודקודי הבסיס הנפש – הכוללת את הרגש והשכל ואת הגוף.
    מודל זה ילווה את התוכנית, וסביבו יתקיים הלימוד המעמיק על כל מרכיב ועל חלקו בבניית האדם השלם.
    בהמשך המפגש נעמיק במהותה של הנשמה שבתוכנו, שנכנה אותה גם ‘מהות’.
    נבין מה מקורה של הנשמה, מהן סגולותיה, ומהו מקומה המרכזי בין מרכיבי האדם.
    נלמד מה מאפשר לנו לגלות אותה, ומה ההשלכות של קרבה וריחוק ממנה.
    במפגש הבא נלמד על הקשר בין קיומה של הנשמה ליכולת שלנו לקבל את עצמנו עם כל מה שיש בנו.
    במהלך הלימוד נבין כי ה’מהות‘ מבקשת את ביטויה בחיינו, ויש לה חלק משמעותי בקיום השליחות שלנו.
    ניפגש עם מרכיב משמעותי זה גם במפגש האחרון של התוכנית, העוסק בשליחות.

    כאב בטן של מתבגר
    מי אני? מהם המרכיבים של האישיות שלי? מה מניע אותי בעולם, ומה נותן לי כוח וחיות?‏
    עיקרון אמוני
    הנשמה היא האני האמיתי – חלק אלוק ממעל ממש, טוב מוחלט. מכאן שאנו טובים במהותנו.
    הבנה ימימאית
    “אני ראוי ושייך מעצם קיומי. המהות הפנימית שבי היא ניצוץ אלוקי”.


    מטרות המפגש

    ◦ להכיר לתלמידים את מודל המשולש, המציג את מרכיבי האדם כפי שהם באים לידי ביטוי בתוכנית.
    ◦ לערוך לתלמידים היכרות עם הנשמה שבתוכם ועם איכויותיה.
    ◦ להציג לתלמידים דרכים לזיהוי גילויי נשמה בחייהם.
    ◦ לשוחח על ההשלכות של ריחוק מהנשמה או קרבה אליה.

    תקציר המפגש

    חלק א – פעילות פתיחה: מפגש עם עצמי דרך פעילויות חשיבה ויצירה
    חלק ב – לימוד מקורות מונחה וביטוי יצירתי: נעים להכיר, הנשמה שבי
    חלק ג – לומדים לאור ימימה: לימוד חלק, כתיבת מלאכה ושיח
    חלק ד – השמעת שיר ושיח
    חלק ה – סיכום המפגש

    חזרה לדף תורת חיים
    Copyright All Rights Reserved © 2017
    • להרשמה