שאלות מרכזיות
- מי, מתי וכיצד מעריכים?
- כיצד ההערכה מביאה לידי ביטוי את הערכים, התכנים, המיומנויות ואת שונות התלמידים?
שאלות נוספות שכדאי לשאול
- מהן שיטות ההערכה המתאימות ללמידת הרעיון הגדול שנבחר?
- האם יש לתלמידים בחירה בתהליך ההערכה: כיצד להיות מוערך, עם מי, על ידי מי, מתי?
- האם ההערכה מקדמת/מפתחת (חלק מתהליך הלמידה וההתפתחות האישית), או מסכמת (נעשית רק בסיום היחידה/בסיום חלקים ממנה)?
- כמה נקודות הערכה יהיו לאורך הדרך? מתי?
- האם נעשה שימוש בדרכי הערכה מגוונות המאפשרות לתלמידים לבטא את ההישגים והתוצרים שלהם בדרכים שונות? מהן?
- מה ההערכה בודקת: זיכרון, הבנה, מיומנויות?
- מה הקשר בין דרכי ההערכה שנבחרו לבין המיומנויות הנלמדות ביחידה? אילו מיומנויות נדרשות כדי להצליח ולהגיע למצוינות בדרך ההערכה שנבחרה?
- מתי הלומדים מבצעים רפלקציה אישית על תהליך הלמידה שלהם במהלך היחידה וכיצד הם עושים זאת?
- האם התלמידים שותפים לתכנון ההערכה או מודעים לה מראשית תהליך הלמידה?
Recent Posts