In

שאלות מרכזיות

  • מי, מתי וכיצד מעריכים?
  • כיצד ההערכה מביאה לידי ביטוי את הערכים, התכנים, המיומנויות ואת שונות התלמידים?

שאלות נוספות שכדאי לשאול

  • מהן שיטות ההערכה המתאימות ללמידת הרעיון הגדול שנבחר?
  • האם יש לתלמידים בחירה בתהליך ההערכה: כיצד להיות מוערך, עם מי, על ידי מי, מתי?
  • האם ההערכה מקדמת/מפתחת (חלק מתהליך הלמידה וההתפתחות האישית), או מסכמת (נעשית רק בסיום היחידה/בסיום חלקים ממנה)?
  • כמה נקודות הערכה יהיו לאורך הדרך? מתי?
  • האם נעשה שימוש בדרכי הערכה מגוונות המאפשרות לתלמידים לבטא את ההישגים והתוצרים שלהם בדרכים שונות? מהן?
  • מה ההערכה בודקת: זיכרון, הבנה, מיומנויות?
  • מה הקשר בין דרכי ההערכה שנבחרו לבין המיומנויות הנלמדות ביחידה? אילו מיומנויות נדרשות כדי להצליח ולהגיע למצוינות בדרך ההערכה שנבחרה?
  • מתי הלומדים מבצעים רפלקציה אישית על תהליך הלמידה שלהם במהלך היחידה וכיצד הם עושים זאת?
  • האם התלמידים שותפים לתכנון ההערכה או מודעים לה מראשית תהליך הלמידה?
Recent Posts