יחידות למידה מוכנות
- הכל
- העמקה
- הפנמה
משאבים ליצירת שיעור איכותי
בשלב זה נעמיד את יסודות הסוגיה.
לאחר קריאת הסוגיה ענו על השאלות הבאות ע”י סדר הג.מ.ר.א:
ג – מה הן גבולות הסוגיה ומהי כותרת הולמת?
מ – מה הן המסקנות ההלכתיות המופיעות בסוגיה?
ר – רשמו את רצף הגמרא: ציינו בכל שלב מהי המילה הפותחת ומהי המסיימת, ומהו תקפיד כל שלב.
א – האם ישנה אמירה עקרונית/ של הסוגיה?
בשלב העמקה אתה מוזמן לגלות את הנסתר ולחשוף באמצעות העמקה תבונית מימד שלא גלוי לעין בלימוד הפשט בסוגיה.
בחר את אחד המושגים, או המהלכים, או המחלוקות בסוגיה: שהוא מעניין בעיניך וחשוב לדעתך.
דרכי ההעמקה מגוונים. לפניך שלושה דרכים מקובלות (עפ”י משל מעולם הצומח):
שאלות מסוג שורש – מה המקור להלכה זו? מה הרקע ההלכתי שקדם?
שאלות מסוג גזע – מה התכלית של היזק ראיה? מה ההיגיון של מיגו? מה ההגדרה של קנין דברים?
שאלות מסוג ענפים ופירות – על מי חל? מתי חל? כמה? איך?
הצע כיוון מבוסס.
למד את דברי הראשונים והאחרונים, ומצא דיון ישיר או עקיף בשאלותיך.