שלב איסוף המידע כרוך בניהול מערכתי וטכני של תקופת העברת כלי ההערכה, שאלונים וכלים אחרים. חשוב לשמור על כללי ההעברה בהתאם להנחיות. בכלי הערכה שאינם שאלונים, חשוב לתכנן את אופן תיעוד המידע וארגונו כדי שאפשר יהיה להיעזר בו בעיבוד המידע.
לפני שמתחילים באיסוף המידע חשוב לשתף את צוות הקח”ל ואת המחנכים במטרות של ההערכה, מה מבקשים להשיג באמצעותה ומה יעשה עם הממצאים. העבודה עם הצוות יכולה להיעשות בדרך של מפגש סדנאי או שיח. דבר זה חיוני הן כשמדובר בשאלונים לתלמידים, הן כשמדובר בשאלונים למורים.
בכל הקשור בשאלוני תלמידים, שיתוף התלמידים וגיוס שלהם למהלך הוא תנאי הכרחי לקבלת מידע מהימן. חשוב להנחות אותם, להסביר להם את החשיבות לבית הספר, ולבקש את שיתוף הפעולה שלהם. איכות המידע שיתקבל בשלב זה הוא אבן דרך משמעותית שתשפיע על היכולת להסיק מסקנות תקפות.
קבצים להורדה
לקראת שאלוני תלמידים
דף עזר למוביל הערכה, הכולל מידע שחשוב להעביר למחנכי הכיתות
דף עזר למחנכים, הכולל מסרים שחשוב להעביר לתלמידיםלקראת שאלוני מורים
דף מידע למוביל הערכה, הכולל מידע על מטרות, מועדים, תפעול ועוד