התהליך מתחיל בהתמקדות בנושא או בשאלה הראויה למידה ולחקירה. בחירת הנושא יגדיר את התהליך ולכן חשוב להקים צוות בקח”ל שידון בנושא. בעת הבחירה כדאי להיעזר בתהליכים שכבר גובשו בקח”ל: סיפור הקח”ל, תוכנית עבודה שנתית, נושאים על סדר היום שמעסיקים את הקח”ל (למשל, שינוי ארגוני, בעיה שצצה וכו’). את הדיון חשוב להעשיר בנתונים זמינים ככל שיש (שאלונים משנים קודמות, התמונה החינוכית או כל מידע זמין אחר).​
המאפיינים של שאלה או סוגיה המתאימה לחקירה:​

  • עוסקת בנושא משמעותי לקח”ל: נושא שהוא בליבת העשייה הקח”לית, הבא לידי ביטוי בסיפור בקח”ל ובתוכנית העבודה, ושיש שאלות לגבי, או נושא שעומדת להתקבל החלטה שקשורה בו וחסר מידע לגבי התנהלותו.​
  • המידע שיתקבל יוכל לסייע בעיצוב דרכי פעולה: יש נכונות ללמוד את הנתונים שיאספו לגבי השאלה הנידונה ולשנות דרכי פעולה אם ילמדו דברים שיצביעו על צורך כזה. במקרים מסוימים, הלמידה נעשית לצורך עתידי כמו עיצוב תוכנית כמענה לצורך. ​
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

התחל/י לכתוב , בסיום הקש על מקש Enter לביצוע החיפוש