חקר ותוצרים
חקר ותוצרים
למידת חקר לקראת תוצר
שלבי העבודה- התלמיד/המורה יציגו שאלה או נושא אותו רוצים לחקור
- התלמידים ידעו מראש מה התוצר המצופה (עדיף לתת בחירה)
- יינתן מחוון מסודר, שמעריך גם את תהליך הלמידה וגם את הרכיבים השונים של התוצר
- הלמידה נעשית בקבוצות
- התוצר חייב להכיל בתוכו ידע רחב של יחידת הלימוד- פסוקים ופרשנים. הוא איננו יכול להיכתב ללא שלב למידה מעמיק.
- יכול להכיל גם הקשרים רחבים- חיבור לתחומי ידע נוספים, למציאות העכשווית, לחייו האישיים של התלמיד.
- יש לצרף לתוצר גם דף רפלקציה אישי על תהליך הלמידה והיצירה.
- אלו כלים יצטרכו התלמידים ללמוד כדי להכין תוצר ברמה גבוהה? כיצד ירכשו אותם?
- פומביות- היכן יציגו התלמידים את התוצרים? האם נבקש גם הסבר מילולי או רק הצגת התוצר? מול מי יוצגו הדברים?
תוצר | כלי אפשרי |
כתיבת מאמר | |
כתבה עיתונאית | בסיס של דף עיתון |
יצירת קומיקס | בורא עולם |
יצירת סטיקר/ מודעה | בעזרת Google Drawing שקופית במצגת PowerPoint Canva – אתר מקסים לעיצוב (בחיפוש לכתוב סטיקר) |
יצירת סרטון חי | סרטון ווצאפ |
יצירת סרטון מתמונות | אפשרות בווצאפ אפליקציית stop motion studio |
יצירת מילון | |
מפת חשיבה | פירוט שלבים ליצירת מפת חשיבה ראו כאן |
הרצאת טד | סרטון ווצאפ או הקלטה עצמית בזום |
אינפוגרפיקה | אתר Canva– בחיפוש לכתוב אינפוגרפיקה |
באתר ללמוד וללמד תמצאו הצעות שונות עם מחוונים מלווים.