שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
  1. יש לבחור שאלה העוסקת באחד הנושאים של תוכנית הלימודים במתמטיקה.

רצוי לבחור שאלת בגרות או שאלה ברמת בגרות.

  1. על השאלה שנבחרה תיבנה עבודת חקר בשלושה היבטים:

היבט עיוני, היבט חקר מתמטי והיבט חזותי, כמפורט בהמשך.

  1. על התלמיד/ה ללמד בכיתה את הנושא שהוצג בעבודה ולתעד את מהלך השיעור ואת המשוב של המורה והתלמידים.

שלב עיוני:
יש לכתוב רקע תיאורטי- היסטורי על הנושא המתמטי שנבחר, מבוסס על ביבליוגרפיה מתאימה.

שלב חקר מתמטי:

יש להפוך את השאלה המקורית לשאלת השערה רחבה יותר ע"י שינוי או מחיקת נתונים בשאלה או ע"י הוספת סעיפים המעודדים חשיבה מתמטית והשערת השערות.  (דוגמאות בסוף המסמך).

שלב חזותי:

על התלמיד/ה להשתמש בתוכנות ליצירת גרפים ושרטוטים גאומטריים (לדוגמא: GeoGebra , desmos) או לבנות דגם על מנת לחקור את השאלה ולהסיק מסקנות.

יש לתעד את שלבי השימוש בתוכנה ואת התוצרים בעבודה.