In Uncategorized

אוריינות והוראת הפיזיקה לחשיבה מסדר גבוה 

מפגש קהילת הפיזיקה של רשת אמי”ת שנערך ביום ראשון ה’ שבט ה 21.1 נפתח בשמחה ובברכה עם הקהילה המורחבת אשר אירחה את פרחי הוראת הפיזיקה מבית ברל.

הגב’ דרורה גופס פתחה את המפגש והסבירה לפרחי ההוראה אודות רשת אמי”ת, הגוגיה וכל נושא קידום ההישגים בכלל וקידום נושא איכות תעודה.

המורה גיא רביב, המשיך והנעים בדברי תורה בקשר לפרשת השבוע תוך קישורם לעבודה החינוכית-מקצועית של מורי הפיזיקה.

ד”ר רחלה תורג’מן, מובילת קהילת הפיזיקה הסבירה אודות העשייה הפיזיקלית הקהילתית ואח”כ הובילה דיון סביב הנושא של חיבור בחינות והערכת איכותם ע”י טבלת איפיון מיומנויות בחינה.

הדיון התחיל סביב הצגת ניתוח ציוני הבגרות בפיזיקה לשנת 2017 והסברת הראציונל סביב מלאכת חיבור מבחנים איכותיים המשקפים את מטרות ההוראה להובלת מיטוב הישגים משמעותיים הן בכמות והן באיכות.

המשתתפים קיבלו בחינות שונות, למדו בחברותות כיצד יאפיינו את טיב הבחינה בהתאם לטבלת המיומנויות.

הדגמה של עשייה פיזיקלית אמי”תית נעשתה ע”י המורה לפיזיקה חנה ינטוב המובילה את מגמת הפיזיקה באולפנת אוריה בבאר שבע ובמדרשת אמי”ת קמה בירוחם.

חנה סיפרה בהתלהבות על פרוייקטים ייחודיים בתחום הפיזיקה כגון: מצלמים פיזיקה-לומדים תורה, פעילויות מעוררות מוטיבציה, מדע באור תורה, הפצה של פעילות המגמה בקרב כלל תלמידות האולפנא. עשייה אמי”תית זו הביאה להישגים משמעותיים הן בכמות – 23% זכאיות והן באיכות הציונים ואיכות העבודות המוגשות להערכה חלופית ופרוייקטים. בחודש האחרון, זכתה תלמידה של חנה במקום 2 באולימפיזיקה מטעם מכון טל. כמו כן, חנה הקימה אתר moodle המסייע ללמידה של תלמידותיה וכן מורי פיזיקה מהקהילה נעזרים בו. חנה מובילה את קבוצת מורי הדרום וחברה בקהילת מורים רבי-אומן של מורי הפיזיקה ברשת אמי”ת.

לאור כל הפעילות העניפה והמבורכת, חנה קיבלה אות מורה מצטיינת כפי שניתן לראות בתמונות. יישר כח! כן ירבו כמותה!

לאחר הפסקת צהריים עשירה ומרווחת ההותירה זמן נרחב לדיונים מקצועיים בין חברי הקהילה על הנעשה בכיתותתיהם, התכנסו חברי הקהילה למפגש אודות אוריינות מתוקשבת בפיזיקה תוך התייחסות למבחן פיזה 2018. תחילת המפגש היה סביב הדגמה מעניינת ומקורית באופטיקה של המורה מאיר שטודלנר מתיכון אמי”ת שדרות גוטווירט. מאיר הדגים כיצד ניתן לבנות קשת ע”י טיפה.

מפמ”ר פיזיקה, ד”ר צביקה אריכא, נכח במפגש שארך 3 שעות, סייע למורים במשימות האוריינות המתוקשבת ועדכן לגבי השינויים העתידיים ועל כל התוכנית הממלכתית לקידום לימודי הפיזיקה.

חולק שי למשתתפים, גלויות נוסחאות בפיזיקה המעודכנת לבגרות 2018.

תודה רבה לאנשים טובים ויקרים שסייעו רבות להצלחת הארוע:

להנהלת רשת אמי”ת על הקצאת כל המשאבים הנדרשים להביא לקהילת הפיזיקה את המיטב.

מפמ”ר פיזיקה, ד”ר צביקה אריכא המלווה את הקהילה ומסייע רבות לפיתוחה וקידומה המקצועי.

לרב שלום מלול, ראש ישיבת אמי”ת אשדוד על השאלת מחשבים ניידים למפגש האוריינות המתוקשבת.

לאירית הרמן ואושרת סגיאל על הסיוע הטכנולוגי המסור, המקצועי והאיכותי.

צוות הגוגיה בראשות ליאת שבת שסייע על הצד הטוב ביותר.

ואחרונים חביבים, מורי הפיזיקה היקרים, העושים מלאכתם נאמנה להביא את המיטב.

 

בהערכה והוקרה רבה,

רחלה

 

מבחן בפיזיקה

 

Recent Posts