*יש ללחוץ על פלח המעגל שאליו רוצים להיכנס

על מעגל החקירה

המעבר למתווה הערכה פרסונלי מזמין כל קח”ל ללוות את תהליכי העבודה שהוא מקדם בתהליך הערכה המותאם לצרכיו. הערכה פרסונלית ועצמית מקדמת תרבות עבודה המתבוננת באופן מתמיד בעשייה בבית הספר ובתוצאות שלה ומבקשת לשפרה ולדייקה. תרבות זו מעודדת למידה שיתופית של צוותי המורים על המתרחש בבית הספר והשפעה על עיצוב תהליכים.  ככל שתהיה הטמעה של תרבות עבודה זו והתמדה בזה, כך פירותיה ישתקפו בשיפור הישגי התלמידים ובשיפור של היבטים רגשיים חברתיים שלהם. ​

תהליך ההערכה הוא ב-6 שלבים שמתוארים ב”מעגל החקירה”. שלושת השלבים הראשונים של המעגל מניחים את התשתית ללמידה. שלבים אלו  פותחים בהתמקדות בנושא או בנושאים מהותיים ובחידוד שלהם במונחים של  יעדים ותוצאות. לאור זאת, מתבהרת ההבנה של מקורות המידע וכלי ההערכה שיוכלו לתת ראיות מתאימות ללמידה. בעקבות זאת, נאסף המידע ומתועד כהלכה.​

השלבים הבאים הם שלבי הפקת התועלת והתכנון. הם עוסקים בניתוח המידע שהתקבל, בשילובו, בפירושו והעלאת הסברים אפשריים לתופעות שעולות ממנו. התוצאה של שלבים אלו תהיה בתכנון פעולות ליישום ובדיקה שלהן באמצעות פתיחה של מעגל נוסף.​

תהליך העבודה באמצעות מעגלי חקירה הוא מחזורי ואיטרטיבי, כך שהוא מאפשר לשוב לאחור לשלבים קודמים לאור תובנות המתגבשות בשלבים מתקדמים יותר, ולפתוח מעגל חדש בעקבות סוגיות חדשות שעלו תוך כדי תהליך הלמידה.​

עבודה מוצלחת באמצעות מעגל החקירה תתאפשר במצבים בהם הקח”ל מאמץ אותו כחלק מתרבות העבודה הקח”לית וממנה צוות עבודה ייעודי שמוביל את התהליך. ​


לפני שיוצאים לדרך…

​יש לתכנן היטב את תהליך העבודה. לשם כך חשוב לקיים את הצעדים הבאים:​

  • תכנון שנתי בקווים כלליים (ציפיות, נכונות, זמינות)
  • מינוי צוות הערכה רחב לעבודה משותפת וסדירה
  • תיאום סדירויות עם כל הגורמים הרלוונטיים
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

התחל/י לכתוב , בסיום הקש על מקש Enter לביצוע החיפוש