מודלים חדשניים באמית, בארץ ובעולם
כתב העת של רשת אמי"ת, במחשבה תחילה, עוסק בגיליון האחרון שלו באחת הסוגיות המשמעותיות שעומדות על הפרק בהתחדשות הפדגוגית: סוגיית הערכת התלמידים. האם השיטה הנוכחית של ריבוי מבחנים, ציונים מספריים, בחינות חיצוניות וכמובן הבגרויות - עדיין מתאימה לתלמידי המאה ה-21? האם היא מובילה את תלמידינו בדרך המוצלחת ביותר להתמודדות עם האתגרים הנוכחיים? ועם אלו שעוד [...]
תפיסת אמי"ת גוגיה מציעה מודל אסטרטגי לשינוי תרבותי כולל בבתי ספר, תוך שמירה על ייחודיותה של כל קהילה חינוכית לומדת. איך מניעים תהליך כזה והאם יש לו פוטנציאל להשפיע על כלל מערכת החינוך? בשנים האחרונות נדמה שכולם מדברים על הצורך בשינוי מערכת החינוך. מורים, הורים, רשויות מקומיות, רשתות חינוך וגופים ממשלתיים – כולם מחפשים את [...]
תארו לעצמכם את התמונה הבאה: מרחב למידה חדש וצבעוני עם ריהוט מותאם; מורים עם תחושת שליחות עמוקה עייפים מלילות ללא שינה; תלמידים פזורים במרחב, חלק יושבים על כיסאות וחלק על ספות או פופים, חלק פועלים לבד וחלק משוחחים ומתווכחים עם חברים, חלק משתמשים במחשבים וחלק כותבים על ניירות ואפילו על שולחנות ייעודיים, חלק בוחרים להאזין לשירים באזניות וחלק […]
דומה שאין מי שמתעניין בחינוך בעולם שלא שמע את שמו של קן רובינסון, קרא ראיונות איתו, או לכל הפחות צפה באחת מההרצאות המפורסמות שלו ב-TED. ארבעה ספרים שלו תורגמו לעברית: המקום הנכון (The Element) וספר ההמשך שלו: למצוא את המקום הנכון (Finding Your Element), לצאת מהקווים (Out of Our Minds), ו-בתי ספר יצירתיים (Creative Schools). בספר […]
בית הספר הירוק (Den Grønne Friskole) בקופנהגן, דנמרק, פיתח מודל המבוסס על התבוננות בלמידה טבעית של ילדים, ונתן לו את השם המסקרן Snail Based Learning (למידה מבוססת שבלול!). ביה"ס מקדם יצירתיות ומעורבות אישית באמצעות למידה מבוססת פרויקטים (PBL) ופתרון בעיות אותנטיות מהחיים. מלאכות כגון אריגה, סריגה, בנייה, נגרות ועוד, מוערכות בו לא פחות מהתחומים העיוניים-אקדמיים. התלמידים נמצאים בשטחים […]
איך מערכת חינוך כושלת הפכה תוך 30 שנה למוקד עלייה לרגל של אנשי חינוך מכל העולם? ומה ניתן ללמוד מכך על ההיתכנות של שינוי כולל במערכות חינוך אחרות, כולל זו שלנו? על השאלות הללו מנסה לענות הספר לומדים מפינלנד מאת פאסי סאלברג, מי שהיה אחד ממובילי תהליך השינוי במדינה הצפונית. סאלברג מתאר בפשטות אך בפירוט […]
"אני לא יכול ללמד ילד שאיני מכיר היטב" – כך נפתחת הרצאתו של טד סייזר, אחד מאנשי החינוך המשפיעים ביותר על ההתחדשות במערכת החינוך העל-יסודית בארצות הברית בשלהי המאה ה-20 ובתחילת המאה ה-21. הקואליציה של בתי הספר המהותיים מייסודו (Coalition of Essential Schools) השפיעה רבות על מורים ומנהלים מבתי ספר בעולם כולו. בהרצאה זו סייזר […]
ביה"ס Stanley Park High הוא תיכון ציבורי בלונדון. לפני כמה שנים, אחרי שסבל מתדמית בעייתית ומהישגים נמוכים, המנהל החליט לצאת למסע למידה. כל הצוות נסע לביקור בבי"ס חדשני בקופנהגן, בי"ס בלי צלצולים שבו מתמקדים בעבודה על תוצר בדרכים שונות, לימודי אומנות, דרמה, מחשבים ועוד, ומאפשרים למידה בדרכים שונות מתוך אמונה בתלמידים שילמדו עצמאית. גם משלחת של כ-40 […]
השם "קמה" נולד כראשי התיבות של שלושת התחומים שהמדרשייה עומדת עליהם – קהילה (חברה), מדע (תרבות עולם), הלכה (תורת חיים). המדרשייה מהווה כיום מוקד התעניינות ולימוד עבור בתי"ס רבים המחפשים כיוונים חדשים בחינוך, וזאת בשל הגישה הייחודית שפותחה בה הממוקדת בלמידה מתוך אחריות אישית והנעה פנימית. ההנחה הבסיסית היא שככל שתוצע לתלמידות בחירה רבה יותר, כך הן ייקחו אחריות […]
בית הספר נוסד בשנת 1958 על ידי הרב יעקב סגל והחל את דרכו עם קומץ תלמידים והוריהם שהיו מחלוצי התנועה הקונסרבטיבית. כיום, Hillel Day School הוא מוסד חינוכי משגשג עם מאות תלמידים מגן הילדים ועד כיתה ח'. בית הספר מקבל בברכה ילדים יהודים מכל הזרמים. בשנת 2015 הושלם תהליך של התחדשות מלמטה-למעלה, שבמסגרתו נעשה שינוי כולל בתוכנית […]
Error: Contact form not found.
רוצים לקבל מאיתנו עדכונים על חדשנות בחינוך? הירשמו כאן