שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
Popup heading
  • תוכן העניינים
  • שער ראשון
    • שער ראשון – פרק א: בתיה (בסי) גוטספלד – דמות פורצת דרך
    • שער ראשון – פרק ב: נשי מזרחי באמריקה
    • שער ראשון – פרק ג: פעילות ארגון נשי אמית בישראל
  • שער שני
    • שער שני – פרק א: “בית צעירות מזרחי” בירושלים
    • שער שני – פרק ב: “בית צעירות מזרחי” בתל אביב
    • שער שני – פרק ג: “בית צעירות מזרחי” בבאר שבע
  • שער שלישי
    • שער שלישי – פרק א: ילדי טהראן
    • שער שלישי – פרק ב: משק הילדים במוצא
    • שער שלישי – פרק ג: בית הילדים שליד בית צעירות מזרחי בירושלים
  • שער רביעי
    • שער רביעי – פרק א: מוסד עלייה בפתח תקווה
    • שער רביעי – פרק ב: כפר הנוער כפר בתיה
    • שער רביעי – פרק ג: קליטת העליות השונות לאחר הקמת המדינה​
  • שער חמישי
    • שער חמישי – פרק א: המעבר למבנה רשת בתקופת כהונתו של דר עמי זאבי
    • שער חמישי – פרק ב: שדרוג בתי הספר של רשת אמית בפריפריה
    • שער חמישי – פרק ג: קליטת בתי ספר באזורים מבוססים
    • שער חמישי – פרק ד: הקמת פנימיות לילדים – המשפחתונים
    • שער חמישי – פרק ה: ואומר לך בדמייך חיי
  • שער שישי
    • שער שישי – פרק א: בפִתחה של המאה ה-21​
    • שער שישי – פרק ב: העצמת המנהיגות של הרשת
    • שער שישי – פרק ג: פתיחת הרשת לאוכלוסיות מגוונות
    • שער שישי – פרק ד: התחדשות חינוכית פדגוגית וטכנולוגית
    • שער שישי – פרק ה: עם הפנים לאתגרי המחר
    • שער שישי – סיום
  • המירוץ ל-90
    • חידה מסכמת – המירוץ ל-90
  • תמונות וסרטונים
  • מזיכרונות אמית
    • סיפורי זיכרונות
    • אמית מא’-ת’
    • ההסטוריה של אמית באנימציה
    • סרטון בוגרים
    • תוכן העניינים
    • שער ראשון
      • שער ראשון – פרק א: בתיה (בסי) גוטספלד – דמות פורצת דרך
      • שער ראשון – פרק ב: נשי מזרחי באמריקה
      • שער ראשון – פרק ג: פעילות ארגון נשי אמית בישראל
    • שער שני
      • שער שני – פרק א: “בית צעירות מזרחי” בירושלים
      • שער שני – פרק ב: “בית צעירות מזרחי” בתל אביב
      • שער שני – פרק ג: “בית צעירות מזרחי” בבאר שבע
    • שער שלישי
      • שער שלישי – פרק א: ילדי טהראן
      • שער שלישי – פרק ב: משק הילדים במוצא
      • שער שלישי – פרק ג: בית הילדים שליד בית צעירות מזרחי בירושלים
    • שער רביעי
      • שער רביעי – פרק א: מוסד עלייה בפתח תקווה
      • שער רביעי – פרק ב: כפר הנוער כפר בתיה
      • שער רביעי – פרק ג: קליטת העליות השונות לאחר הקמת המדינה​
    • שער חמישי
      • שער חמישי – פרק א: המעבר למבנה רשת בתקופת כהונתו של דר עמי זאבי
      • שער חמישי – פרק ב: שדרוג בתי הספר של רשת אמית בפריפריה
      • שער חמישי – פרק ג: קליטת בתי ספר באזורים מבוססים
      • שער חמישי – פרק ד: הקמת פנימיות לילדים – המשפחתונים
      • שער חמישי – פרק ה: ואומר לך בדמייך חיי
    • שער שישי
      • שער שישי – פרק א: בפִתחה של המאה ה-21​
      • שער שישי – פרק ב: העצמת המנהיגות של הרשת
      • שער שישי – פרק ג: פתיחת הרשת לאוכלוסיות מגוונות
      • שער שישי – פרק ד: התחדשות חינוכית פדגוגית וטכנולוגית
      • שער שישי – פרק ה: עם הפנים לאתגרי המחר
      • שער שישי – סיום
    • המירוץ ל-90
      • חידה מסכמת – המירוץ ל-90
    • תמונות וסרטונים
    • מזיכרונות אמית
      • סיפורי זיכרונות
      • אמית מא’-ת’
      • ההסטוריה של אמית באנימציה
      • סרטון בוגרים

    שער שישי – פרק ד: התחדשות חינוכית פדגוגית וטכנולוגית

    דף הבית / כללי / שער שישי – פרק ד: התחדשות חינוכית פדגוגית וטכנולוגית
    התחדשות פדגוגית אלירז

    התחדשות פדגוגית אלירז

    “התחדשות חינוכית, פדגוגית וטכנולוגית” משמעותה: התאמת מערכת החינוך לשנות המאה העשרים ואחת. “עבורנו זו עלייה לקומה השנייה בחזון הרשת”, אומר ד”ר אלדר. 

    חזון הרשת מחויב להתעדכן ולעסוק בין השאר בהכנת הבוגרים ובהכשרתם לאתגרי המאה ה-21. הכשרה זו מחייבת שינוי מהותי במטרות ההוראה ובדרכי הלמידה. תהליך ההתחדשות מתמקד בלמידה מוכוונת חינוך, העוסקת בתכנים אוטנטיים ורלוונטיים, מתחשבת בשונות התלמידים ובסגנונות הלמידה השונים. כמו כן היא מסייעת בפיתוח מיומנויות למידה הנדרשות להשתלבות במרחב במאה ה-21, מעצימה את האחריות של הלומד, שואפת להישגים מצוינים תוך יישום של טכנולוגיות תקשוב בהוראה. 
    בשביל ישראל

    בשביל ישראל

    אתגר למידה המכוונת למאה ה-21 צופן בחובו שורה של אתגרים, הזדמנויות וסיכונים. בין השאר, הצורך למצוא איזון בין תפקידיו ההיסטוריים של בית הספר לבין עולמות חדשים, מחייבים זהירות מרובה. 

    “רשת אמי”ת מבקשת לחדש בעולם החינוך ולהיות פורצת דרך. תכנית ההתחדשות של הרשת מביאה בחשבון את מכלול הערכים והכלים המבטיחים חינוך איכותי”, אומרת ד”ר מור דשן, סמנכ״ל מו״פ והערכה ברשת אמי״ת. “תפיסות הלימוד המתחדשות מחזירות למרכז השיח את עקרונות הלימוד התלמודיים: דיאלוג, עצמאות מחשבתית תוך ניסיון להעמיק בהבנת שורשי המציאות, התמודדות מתמדת עם הדעה האחרת, עבודת צוות, קבלת הכרעות במצבי ספק ועוד. אנו רואים בהתחדשות החינוכית והפדגוגית הזדמנות נוספת להעמיק את עולמו של המאמין, שבו שינויים אינם מאיימים על עולמו, אלא מעשירים את רוחו ופותחים בפניו עולם שלם של הזדמנויות”.
    ​שיח אישי כמוקד החינוכי בישיבה​

    ​שיח אישי כמוקד החינוכי בישיבה​

    מטרות הפדגוגיה החדשנית ברשת אמי”ת:

    * הצמחת תלמיד בעל ערכים, בעל מוטיבציה ללמידה ובעל כלים ומיומנויות המותאמים למאה ה- 21, המוכן לאתגרים המחכים לו בחייו כבוגר. 
    * פיתוח בית החינוך לקהילה לומדת, שמשמעותה תהליך מתמשך של התפתחות ולמידה משמעותית משותפת של כל באי בית החינוך.
    * יצירת השראה ובניית האמונה והביטחון בצדקת שינוי תרבות החינוך ובאפשרות לממש אותו, תוך פיתוח ומתן הכלים והיכולות הנדרשים לביצועו. 
    ברשת מאמינים כי על מנת לחולל את השינוי התרבותי בבית הספר יש צורך כי כל השותפים בארגון כיחידים, והארגון כולו כשלם, יאמצו מערך חדש של אמונות, ערכים, תפיסות, מחויבויות, דפוסי חשיבה והתנהגות. זהו שינוי משמעותי בעולמם הפנימי של כל המעורבים בתהליך החינוכי: התלמיד, המורה, מורה מומחה, מנהל וצוות ניהול, ההורים והסביבה החינוכית של בית הספר.
    שער שישי – פרק ד: התחדשות חינוכית פדגוגית וטכנולוגית2023-05-072023-07-06https://amit.org.il/90anniversary/wp-content/uploads/sites/113/2023/06/new-project.pngתשעים שנה לאמיתhttps://amit.org.il/90anniversary/wp-content/uploads/sites/113/2023/06/new-project.png200px200px
    Copyright All Rights Reserved © 2017
    תשעים שנה לאמית תשעים שנה לאמית
    שער שישי – פרק ג: פתיחת הרשת לאוכלוסיות מגוונותכללי
    שער שישי – פרק ה: עם הפנים לאתגרי המחרכללי