שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
Popup heading
  • תוכן העניינים
  • שער ראשון
    • שער ראשון – פרק א: בתיה (בסי) גוטספלד – דמות פורצת דרך
    • שער ראשון – פרק ב: נשי מזרחי באמריקה
    • שער ראשון – פרק ג: פעילות ארגון נשי אמית בישראל
  • שער שני
    • שער שני – פרק א: “בית צעירות מזרחי” בירושלים
    • שער שני – פרק ב: “בית צעירות מזרחי” בתל אביב
    • שער שני – פרק ג: “בית צעירות מזרחי” בבאר שבע
  • שער שלישי
    • שער שלישי – פרק א: ילדי טהראן
    • שער שלישי – פרק ב: משק הילדים במוצא
    • שער שלישי – פרק ג: בית הילדים שליד בית צעירות מזרחי בירושלים
  • שער רביעי
    • שער רביעי – פרק א: מוסד עלייה בפתח תקווה
    • שער רביעי – פרק ב: כפר הנוער כפר בתיה
    • שער רביעי – פרק ג: קליטת העליות השונות לאחר הקמת המדינה​
  • שער חמישי
    • שער חמישי – פרק א: המעבר למבנה רשת בתקופת כהונתו של דר עמי זאבי
    • שער חמישי – פרק ב: שדרוג בתי הספר של רשת אמית בפריפריה
    • שער חמישי – פרק ג: קליטת בתי ספר באזורים מבוססים
    • שער חמישי – פרק ד: הקמת פנימיות לילדים – המשפחתונים
    • שער חמישי – פרק ה: ואומר לך בדמייך חיי
  • שער שישי
    • שער שישי – פרק א: בפִתחה של המאה ה-21​
    • שער שישי – פרק ב: העצמת המנהיגות של הרשת
    • שער שישי – פרק ג: פתיחת הרשת לאוכלוסיות מגוונות
    • שער שישי – פרק ד: התחדשות חינוכית פדגוגית וטכנולוגית
    • שער שישי – פרק ה: עם הפנים לאתגרי המחר
    • שער שישי – סיום
  • המירוץ ל-90
    • חידה מסכמת – המירוץ ל-90
  • תמונות וסרטונים
  • מזיכרונות אמית
    • סיפורי זיכרונות
    • אמית מא’-ת’
    • ההסטוריה של אמית באנימציה
    • סרטון בוגרים
    • תוכן העניינים
    • שער ראשון
      • שער ראשון – פרק א: בתיה (בסי) גוטספלד – דמות פורצת דרך
      • שער ראשון – פרק ב: נשי מזרחי באמריקה
      • שער ראשון – פרק ג: פעילות ארגון נשי אמית בישראל
    • שער שני
      • שער שני – פרק א: “בית צעירות מזרחי” בירושלים
      • שער שני – פרק ב: “בית צעירות מזרחי” בתל אביב
      • שער שני – פרק ג: “בית צעירות מזרחי” בבאר שבע
    • שער שלישי
      • שער שלישי – פרק א: ילדי טהראן
      • שער שלישי – פרק ב: משק הילדים במוצא
      • שער שלישי – פרק ג: בית הילדים שליד בית צעירות מזרחי בירושלים
    • שער רביעי
      • שער רביעי – פרק א: מוסד עלייה בפתח תקווה
      • שער רביעי – פרק ב: כפר הנוער כפר בתיה
      • שער רביעי – פרק ג: קליטת העליות השונות לאחר הקמת המדינה​
    • שער חמישי
      • שער חמישי – פרק א: המעבר למבנה רשת בתקופת כהונתו של דר עמי זאבי
      • שער חמישי – פרק ב: שדרוג בתי הספר של רשת אמית בפריפריה
      • שער חמישי – פרק ג: קליטת בתי ספר באזורים מבוססים
      • שער חמישי – פרק ד: הקמת פנימיות לילדים – המשפחתונים
      • שער חמישי – פרק ה: ואומר לך בדמייך חיי
    • שער שישי
      • שער שישי – פרק א: בפִתחה של המאה ה-21​
      • שער שישי – פרק ב: העצמת המנהיגות של הרשת
      • שער שישי – פרק ג: פתיחת הרשת לאוכלוסיות מגוונות
      • שער שישי – פרק ד: התחדשות חינוכית פדגוגית וטכנולוגית
      • שער שישי – פרק ה: עם הפנים לאתגרי המחר
      • שער שישי – סיום
    • המירוץ ל-90
      • חידה מסכמת – המירוץ ל-90
    • תמונות וסרטונים
    • מזיכרונות אמית
      • סיפורי זיכרונות
      • אמית מא’-ת’
      • ההסטוריה של אמית באנימציה
      • סרטון בוגרים

    שער שישי – פרק ג: פתיחת הרשת לאוכלוסיות מגוונות

    דף הבית / כללי / שער שישי – פרק ג: פתיחת הרשת לאוכלוסיות מגוונות
    בעשור האחרון התפרשה הרשת והתרחבה. עשרות מוסדות נוספו לרשת ורשויות רבות פונות בבקשה להצטרף לרשת. הרשת מיישמת הלכה למעשה את התפישה של ארגון אמי”ת לעשייה ולנתינה לכלל ישראל. 
    הרשת מכילה בעשור האחרון מאז כניסתו של ד”ר אלדר לתפקידו בתי ספר ממגזרים שונים: דתיים, חילוניים וחרדים, מדרשות וישיבות הסדר.
    בשנים האחרונות מושם דגש ברשת על מעורבות חינוכית ושיתוף פעולה בין החינוך הממלכתי לחינוך הממלכתי-דתי. דווקא בתקופה קשה של מתח ופערים בין האוכלוסיות, פניה של רשת אמי”ת אינם רק אל המגזר הדתי והתורני. לאחרונה פתחה הרשת את שעריה גם למוסדות מן המגזר הכללי בערים שונות. לאור פניית משרד החינוך פתחה הרשת מוסדות גם למגזר החרדי כדוגמת אמי”ת “מנורת המאור” שבפתח תקווה ו”חדוות המאור” בירושלים אשר תלמידיה לומדים לימודי ליבה לבגרות מלאה.
    הרשת עשתה זאת מתוך אמונה שדיאלוג וקשרי עבודה משותפים יעזרו לגשר על הפערים הגדולים והבלתי נסבלים הקיימים בחברה הישראלית.
    הרשת מצוינת ותיטיב עם בתי הספר
    “במסגרת עבודתי בסוכנות היהודית ערכנו פעילויות רבות למען יישובי הפריפריה”, אומר זאב בילסקי. “אם בעבר פגשתי את רשת אמי”ת בסביבה המוניציפאלית, כעת עבדתי עמם במישור הלאומי. ראש עיריית שדרות, אלי מויאל, שאל אותי אם אני מכיר את רשת אמי”ת, משום שהעירייה שקלה לבקש מהרשת לקחת את כל מערכת החינוך של העיר תחת חסותה”. 
    כאן החלה ההתלבטות אם להכניס לרשת אמי”ת בתי ספר חילוניים. “מצד אחד, אם מכניסים בתי ספר חילוניים לרשת של בתי ספר דתיים עלול הדבר להתפרש בטעות ככפייה דתית”, אומר זאב בילסקי. “מצד שני, הרשת מצוינת ותיטיב עם בתי הספר. במקום כזה, כשהאמצעים שבידי הרשות מצומצמים ואין לראש עיר כוח אדם, שיש לעירייה כמו תל אביב, הרצליה או רעננה, תועיל להם מאוד רשת שיודעת להתנהל”. 
    מתוך ראיון עם זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה בחמש קדנציות נפרדות, לשעבר חבר כנסת מטעם “קדימה” ויושב ראש הנהלת הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית. 
    המנהל אינו בודד בצמרת
    תפיסת היסוד ברשת אמי”ת היא כי סוד ניהול בית הספר הוא בשיתוף פעולה ובעבודת צוות, היוצרים יכולת להוביל תהליכים מורכבים בצורה שלימה ומיטבית. הצלחתו של מנהל בית הספר תלויה ביכולתו לבנות לעצמו “כוורת ניהולית” שתעבוד יחד אתו ולצדו, ותאפשר לו לממש את חזון בית החינוך. 
    מתוך תפיסה של שקיפות, העצמה וגמישות ניהולית הוקמה במטה הרשת מערכת עוטפת ארגונית ומנהלית משמעותית בתחום כספים, תפעול ומשאבי אנוש. המעטפת מעניקה למנהל כלים אמתיים להצליח בפעילותו השוטפת בבית הספר. היא כוללת בין היתר: מערכות מידע מהמתקדמות בעולם, בניית בתי ספר חדשים ושיפוצם של בתי ספר ותיקים, טיפול אישי בצוותי בתי הספר מתוך תפיסת הרשת כמשפחה אחת גדולה.
    מאחר והתהליכים המנהליים בבית הספר מסייעים ותורמים לתהליך הפדגוגי, ומהווים חלק בלתי נפרד מהתהליך החינוכי השלם של בית החינוך, מינתה הרשת בכל בית ספר סגן מנהל מנהלי. הסגן המנהלי מהווה חלק מצוות הניהול המצומצם של בית הספר, לצד בעלי התפקידים המובילים את המערך הפדגוגי והחינוכי בבית הספר. הוא משמש גם כיד ימינו של המנהל בכל הקשור בתהליכי משאבי אנוש, כספים, ארגון ותפעול בית החינוך.
    העצמת תלמידים: יחידת ה-101 המנהיגות הצעירה של אמי”ת ע”ש רועי קליין הי”ד
    אחת המשימות החשובות של הרשת היא לחנך בוגרים המעורבים בחיי העם, הקהילה והמדינה, בעלי רגישות למצוקות בחברה ולצדק חברתי. רשת אמי”ת מאמינה בכוחם של בני הנוער להוביל שינויים חברתיים אמתיים ולהפוך את הביטוי “אני ואתה נשנה את העולם” מסיסמה ריקה מתוכן לעשייה המחוללת שינוי בחברה הישראלית.
    רשת אמי”ת הקימה את יחידת ה-101 ע”ש רועי קליין לזכרו של רס”ן רועי קליין, בוגר אמי”ת בר אילן, גוש דן ע”ש גינזבורג. רועי קליין נהרג בקרב בינת ג’בייל במלחמת לבנון השנייה, לאחר שזינק על רימון יד שהושלך לעבר חייליו על מנת למסור את נפשו ולהציל את חייהם. על מעשה זה הוענק לרועי לאחר מותו עיטור העוז.
    היחידה מורכבת מתלמידי רשת אמי”ת בעלי כושר מנהיגות, מודעות חברתית גבוהה ונכונות להוביל תהליכים בקהילות השונות שמהן הם מגיעים. היוזמה להקמת היחידה עלתה כחלק מהתפיסה החינוכית חברתית של רשת אמי”ת כלפי החברה הישראלית, שהרי בין היעדים המרכזיים של אמי”ת עומדת המחויבות החברתית, הדאגה לכלל ישראל ופיתוח כושר המנהיגות של התלמידים כמובילי דור העתיד.
    ביחידה עוברים התלמידים סדנאות לפיתוח מנהיגות אישית, עיסוק מאתגר ומרתק, מודעות לצרכיה של החברה הישראלית ופעילות חברתית בקהילות שמהן מגיעים התלמידים. הקמת יחידת ה-101 מהווה נדבך נוסף ומרכזי בחזון הרשת. חבריה מנהיגים את שאר תלמידי הרשת לתרבות פנאי חיובית, לעשייה תורמת לקהילה ולעשיית צדק חברתי במדינה תוך הבעת עמדות ברורות ומעורבות משמעותית בחיי הקהילה. 
    שער שישי – פרק ג: פתיחת הרשת לאוכלוסיות מגוונות2023-05-072023-05-07https://amit.org.il/90anniversary/wp-content/uploads/sites/113/2023/06/new-project.pngתשעים שנה לאמיתhttps://amit.org.il/90anniversary/wp-content/uploads/sites/113/2023/06/new-project.png200px200px
    Copyright All Rights Reserved © 2017
    תשעים שנה לאמית תשעים שנה לאמית
    שער שישי – פרק ב: העצמת המנהיגות של הרשתכללי
    שער שישי – פרק ד: התחדשות חינוכית פדגוגית וטכנולוגיתכללי