ישיבת אמי”ת אלירז
תוצאות
מה הצורך? לשם מה יצאנו לדרך הזו?
- יצירת קשר אישי בין מורה לתלמיד והכנסת המורים המקצועיים לתהליך הלמידה החדשנית.
- יצירת אקלים נעים לעבודה ופיתוח פלטפורמה נכונה לעבודת צוות בתהליכי הלמידה ובפיתוח מיומנויות המאה ה-21.
תוצאה רצויה: מה נראה?
- קשר אישי וקרוב בין מורה/מנחה לתלמיד, שיהווה פלטפורמה ללמידה ולעשייה משותפת.
- עלייה במוטיבציה הלימודית ושיפור בהישגים.
תהליכים
מי הלומדים?
- תלמידי כל השכבות, ז-יב
מי המלמדים?
- מחנכים, רוב המורים המקצועיים
מה הסיפור שלנו? מה בעצם עושים?
טיפוח קשרים אישיים כדי ליצור אקלים מיטבי ולאפשר למידה במרחב תוך התפתחות אישית וקבוצתית.
- שיח מחנכים-תלמידים: שיח סביב נושאים אקטואליים, עניינים כיתתיים, מעגל השנה ועוד.
- שיח מחנך-תלמיד: עיסוק בעולמו של הילד מהיבטים לימודיים, חברתיים ואישיים (לא “שיחת מסדרון”).
- שיח מנחים מקצועיים-תלמידים: בסגירת יחידה כרפלקציה על החומר ועל תהליך הלמידה של הקבוצה הקבועה והפרט לפי הצורך. לפעמים השיח הוא קבוצתי ולפעמים אישי.
- שיח מנחה מקצועי-תלמיד: שיח לסיכום רבעון. מתקיים בין מנחה לתלמיד סביב הלמידה במרחב, וסביב קוד “כבוד האדם, החוכמה והמקום”. קביעת יעדים אישיים להמשך.
סדירויות: מתי? כמה? איפה?
- פתח”ש וסכמ”ש: מתקיים בפתיחת וסגירת השבוע ברמת הכיתה (כ-25 תלמידים).
- שיח מחנך/מנחה מקצועי ותלמיד: לפי הצורך, ובסיכום רבעון.
- שיח מנחה מקצועי וקבוצה: בסיכום יחידה בערך אחת לחודש.
תשתיות
משאבים: מה נדרש לשם כך?
- כוח אדם, פניות, הכשרה, יכולות אישיות
- מדי פעם הדרכה של יועצות
- שעות נוספות להקטנת המעגלים
- הכשרת הצוות במעבר ממורה למנחה
צרו קשר: יש עם מי לדבר!
- רכז מו”פ, ארז שרון erez1599@gmail.com