מיצוי
המיצוי מעמיד את האדם אל מול הפוטנציאל האישי שלו ואל מול כישוריו וכישרונותיו הייחודיים. מיצוי משמעו להכיר בכישרון המיוחד שלך ולפעול להגשמתו בצורה הטובה ביותר.

מיצוי אישי מאגד תחושה של מסוגלות עצמית ושל דימוי עצמי גבוה. הקהילות החינוכיות הלומדות ידגישו את פיתוח הדימוי העצמי של הלומדים ויחזקו את תחושת המסוגלות בתחומי הרוח, האומנות, המדעים והספורט.

תחושת המסוגלות תיבנה אצל הלומדים באמצעות כלים מגוונים: העצמה רגשית וחיזוק החוסן הפנימי, בנייה וחיזוק היכולת לחלום ולשאוף, חינוך לגמישות מחשבתית, התנסות שתוביל להצלחה, זיהוי חוזקות ויכולות של הלומד ומתן מקום לביטוי שלהן, מפגש עם תכני למידה העוסקים בהצלחה, היכרות עם תחומי ידע המביאים לידי ביטוי אינטליגנציות שונות, פיתוח הקשב והשיח בקהילה ויצירת אקלים בית-ספרי משפחתי, תומך ומכבד.

מצוינות
המצוינות היא ההתחייבות לפעול בצורה הטובה ביותר האפשרית, בהתמסרות ובהתמדה; היא השאיפה המתמדת להשיג יותר מהממוצע והמוכנות להוביל תהליכים משמעותיים.

המצוין מסוקרן על ידי עושר הידע המקיף אותו: הוא רוצה לדעת מה קורה “שם בחוץ”, להעמיק ולהבין מה התחדש; הוא אינו פוחד לארגן מחדש את הידע שלו שוב ושוב, תוך שהוא נאמן לאמת, לעניין ולשינוי.

בעולמנו הרבה משתנה ומתחדש. אומנם לא ניתן להכין את מורינו ואת תלמידינו לכל שינוי שבו ייתקלו בעתיד, אך ניתן לטפח מנהלים, מורים, לומדים ועובדים יצירתיים, יזמים ומנהיגים, שיהיו מסוגלים לפעול באחריות ובמקצוענות וליישם את סל הכלים שרכשו, כמו גם דרכי פעולה מקוריות משלהם, כדי להתמודד עם התפניות שייקרו בדרכם.

מצוינות נבנית בזכות אִתגור מתמיד של כלל המערכת, ועל ידי מתן כלים, הזדמנויות והערכה מיוחדת לתלמידים, למורים ולמנהלים שיגיעו למצוינות אישית וקבוצתית.

לאור זאת נפעל כדי לקיים את הסעיפים הרלוונטיים בחוק החינוך הממלכתי בעניין זה:

  • לטפח את אישיותם הייחודית של כל ילד וילדה, את יצירתיותם ואת כישרונותיהם השונים, למיצוי מלוא יכולותיהם כבני אדם החיים חיים של איכות ושל משמעות.
  • לבסס את ידיעותיהם של התלמידים בתחומי הדעת והמדע השונים ביצירה האנושית לסוגיה ולדורותיה, ובמיומנויות היסוד שיידרשו להם בחייהם כבני אדם בוגרים בחברה חופשית ודמוקרטית.
  • לעודד פעילות גופנית, בריאות הגוף והנפש ותרבות פנאי.
  • לפתח מודעות וערנות לתמורות ולחידושים ויכולת הסתגלות מהירה ויעילה לשינויים.

קראו עוד על ערכי הרשת לפי מצפן אמי”ת: תורת חיים, כלל ישראל

בתמונה: כיתת יה”ב (יוצרים הרמוניה ביחד) בקרית החינוך אמי”ת המר רחובות. צילום: עמי ארליך