מידי שבוע בימי חמישי נשלחת שאלה מחדר המנהל הרב דוד פסטין אל תלמידי הישיבה שאלה המעמיקה חקר לקראת שבת
תלמידי ישיבת אמית עמיחי כותבים את עצמם
עבודות מצטיינות בתחרות כתיבה תורנית תשפ"א
'הדור קיבלוה בימי אחשוורוש' תלמידי כיתה י"ב של ישיבת אמי"ת כפר גנים ארגנו ערב לימוד והתחזקות לקראת חג הפורים תשפ"א. בערב זה העבירו שיעורים: הרב ניצן ברגר, ראש ישיבת אמי"ת כפר גנים. שולי […]
בישיבת אמי"ת בר-אילן חשבו על דרכים יצירתיות ומעניינות לעודד את תלמידיהם לדחות את גיוסם לצה"ל לטובת הליכה לישיבות או מכינות קדם צבאיות והגו את הפרויקט הבא- פרסום סרטונים בהם אנשים מפורסמים או בוגרי המוסד הקוראים להם לדחות את גיוסם. לפניכם טעימה מפרויקט נפלא זה:
תלמידי בית החינוך אמי"ת איתן מעלה אדומים במסע נץ קפה התלמידים יצאו למסע אופניים טרום זריחה, עם פינוקי קפה-עוגה ולימוד מתורתו של רבי נחמן. המבט על איתני הטבע, היופי והרעננות של מפגש בוקר, לימוד תורה וחוויה ספורטיבית, כולם יחד יוצרים שילוב חזק של תורה שהיא דרך חיים.
עניין של זהות בבית החינוך 'אמית בנים-מודיעין' זיהו את הקשיים שיש לתלמידים שלנו בהיבטים השונים הקשורים לזהותם הדתית והתחלה של מענה לדבר הזה הועברה שיחה לכלל קהילת בית הספר בנושא חינוך לזהות דתית בתקופת הקורנה. במהלך השיחה העביר הרב ליאור ציקוטאי עקרונות חשובים בשיח ובעבודה עם מתבגרים וכלים פרקטים מעשיים בגיבוש הזהות הדתית של המתבגרים שלנו.
בבית החינוך הדתי-טכנולוגי אמי"ת רמלה לא מפסיקים את הלימוד האישי של המורים והמורים גם בתקופת הקרונה וקיימו בפעם השנייה את 'בית מדרש למורים'. המפגש הפעם עסק בנושא: 'כוחו של אתגר וניסיון בחיינו'.
למידה במרחבים גדולים וחדשניים בכדי ליצור למידה שיש בה העמקה, למידה שיתופית ואחריות של התלמיד להתקדמותו.
בין תוך מגוון שיעורי בחירה רבים, ישנו שיעור אחד שמצריך שינוי משמעותי הלכה למעשה ולא רק במחשבה
בית מדרש רשות המתקיים מעבר לשעות הלימודים אחת לחודש ומאפשר לבנות להעמיק ולהעשיר את עולם הרוח
התמודדות בלתי פוסקת בנוגע לקוד לבוש ורצון לפתוח את הנושא באופן מהותי (ולהימנע מהצמדה מיידית של ה"חוק היבש" ואכיפה)
מאמן פונה לתלמיד באופן אישי, מחפש את החלומות או את הצרכים שלו, ומשם הוא המוביל לתוכנית צמיחה אישית (תצ"א) ואף ללמידה משמעותית יותר.
מסלול מחשבת מוגבר ( 5 יח"ל ) בניית יחידה רשתית בדגש על חסידות ועבודת נפש/ אמית נוגה בית שמש
אנשי ונשות המנהלה והתחזוקה נפגשים פעם בשבוע ללימוד.
בבית מדרש אחותי (כחלק משיפור יזמות של התלמידות והגיבוש) הבנות הבוגרות לומדות בחברותות עם הצעירות (י+ח, ט+ז) ואף ממשיכות ללוות אותן בפעילות נוספות
בונים את שיעור גמרא בתהליך שנבנה משאלות ודיון בכיתה (ופחות לומדים מה כתוב בגמרא)
לימוד פרשת שבוע מתקיים באופן סדיר בכל הכיתות כל שבוע
פעם בשבוע בהפסקה , המורים לומדים יחד נושאים שונים
יום שכולו מוקדש להערכה חלופית בנושא "אמונה בשעת משבר" בכמה דרכי לימוד ורפלקציה.
בתורת חיים במעגל השנה, לומדים על החגים והזמנים המתחלפים דרך יחידות שבנויות ע"פ סדר השתלשלות התושב"ע
בית מדרש מורשת לחינוך, בית מדרש לתוארי חינוך בתוך הקח"ל. בבית המדרש מתקיימים לימודי רבנות קהילה משולבים עם לימודי תואר ראשון/שני בחינוך יחד עם עשייה חינוכית בתיכון.
יום שמוקדש כולו ללימוד ועשייה בעולם התורה בעיקר לקראת חגים. מתוך רצון לתת חוויה אחרת ללמידה ולחבר עוד מורים לעשיה זו
רוח והלכה נותנת מענה ללמידה מתוך בחירה ורצון, בו כל בת בוחרת קורס אותו היא תלמד (מה תלמד ועם מי תלמד) במקצוע תנ"ך ותושב"ע, לפי נושאים וספרים לחטיבה כולה יחד ובדרכים מגוונות.
יצירת שיח אמוני בקבוצות קטנות בתחומי מחשבת ישראל בדרך לימוד המותאמת לתלמידה ובסגנון על פי בחירתה של המורה.
בנות יכולות לבחור את סגנון הלמידה שלהן לבגרות במשנה או תנ"ך.
לימוד התורה מתקיים בשתי קבוצות רב גילאיות הלומדות לפי חלוקה בין: שינון ופרשנות מול שינון וכתיבת סת"ם . סגנון הלמידה עוצב לפי נטיית לב המורה
מדי שבוע מתקיים מפגש מורים ור”מים ללמוד ביחד תורה וסוגיות בחינוך.
סיכום מפגשים של קהילות מרכז ודרום מתחילת חורף תשע"ח עד שלהי קיץ תשע"ט
התחל/י לכתוב , בסיום הקש על מקש Enter לביצוע החיפוש