“מי שיש לו נשמה של יוצר מוכרח להיות יוצר רעיונות ומחשבות, אי אפשר לו להסגר בתלמודו השטחי לבד. כי שלהבת הנשמה עולה היא מאליה, ואי אפשר לעצור אותה ממהלכה” (הרב קוק)
המגמה כוללת שני מקצועות ראשיים : מקצוע מוביל “תקשורת וחברה” ומקצוע התמחות “הפקות בתקשורת“.
תוכנית הלימודים ב”תקשורת וחברה” מציעה התבוננות שונה וביקורתית על התקשורת אליה נחשפות התלמידות כל יום וכל דקה.
המגמה מפתחת אצל התלמידות מעורבות אזרחית.
הן לומדות לחקור לעומק את המידע שהן צורכות, להיות יצירתיות, לבחון את המידע בעין ביקורתית ולהפוך לאזרחיות מעורבות בקהילה.
המגמה מעודדת את התלמידות להשמיע את קולן, להיות אזרחיות פעילות, לעצב את המציאות באמצעות שיח רב תרבותי ולהציע אלטרנטיבות שונות המתאימות להשקפת עולמן הערכי.
במהלך לימודי המגמה אנו חוקרות את סדר היום הציבורי, התקשורתי והפוליטי בארץ ובעולם. התלמידות לומדות על חשיבות חופש הביטוי, על פרסומות, על תוכניות מציאות, על הרשתות החברתיות ועוד נושאים רבים הנוגעים לחייהן האישיים ולהתנהלותן במרחבי התקשורת הדיגיטאלית.
המגמה מקנה לבוגרות מיומנויות לעיסוק בכל תחומי המדיה והפרסום. לימודי המגמה כוללים לימודים עיוניים המשולבים עם לימודים מעשיים.
התלמידות רוכשות כלים לניתוח, להערכה ולביקורת על הידע המופץ בערוצי התקשורת הכתובים והאלקטרוניים. בתוך כך, הן רוכשות כלים ומיומנויות של כתיבה, תסריטאות, הפקה, צילום סטילס וצילום ועריכה, יצירת בלוגים ואתרים באינטרנט ושימוש מושכל ברשתות החברתיות.
למה כדאי ללמוד במגמה?
התלמידות לומדות מגוון רחב של נושאים בתחום התקשורת העיונית: השפה הדיגיטלית, חדשות בטלוויזיה, קולנוע תיעודי, צילום עיתונאי, קליפים מוזיקאליים, הומור סאטירה וביקורת, תכניות ריאליטי, גלובליזציה, עיתונות הספורט, פרסומות וקמפיינים חברתיים, פרסום סמוי ומגוון רחב של מיומנויות וכלים בהתמחויות מעשיות שונות.
הלימודים במגמה משלבים לימודים עיוניים ומעשיים.
התלמידות מגישות פרויקטים במהלך הלימודים ופרויקט גמר. הן מפיקות סרטים או מסע פרסום ויחסי ציבור, תכנית רדיו או עיתון מקוון (דיגיטלי).
התמחות מעשית במגמה- הפקות בתקשורת
התלמידות רוכשות ידע מעשי בהפקות בתחומי הקולנוע הדוקומנטארי.
במסגרת הלימודים הן נחשפות לעולמות ידע טכנולוגיים, לאמצעי השידור וההפקה: תאורה, צילום, סאונד ,עריכה ולומדות על השפה הקולנועית הכוללת תחקיר ושימוש מושכל בטכנולוגיה להבעה קולנועית משכנעת ומקצועית ובניית אתרים להפצת פרוייקט הגמר.
התלמידות ניגשות ל-8 יח”ל בסך הכל.
תקשורת עיונית- 5 יח”ל (בכיתה י”א יש להן הערכה חלופית ובכיתה י”ב בגרות חיצונית)
תקשורת מעשית- 3 יח”ל (בסוף כיתה י”ב הן יוצרות סרט גמר)