תורת חיים >

תורת חיים הלב הפועם

“וַיִּקְרָא בְּשֵׁם ה’” (בראשית יב,ח) : אנו מבקשים להמשיך את דרכו של אברהם אבינו הקורא בשם ה’.
מצפן רשת אמית קובע שתורת חיים היא נשמת אפה של הרשת ומוסדותיה: חינוך למשמעות הנובעת מעבודת ה’; מאהבה ויראת ה’; מתפילה, מאהבת התורה ולימודה בעומק, ברצינות, במסירות ובשמחה! ; מקיום מצוותיו ומהליכה בדרכיו.
הרשת פועלת לפיתוח ולהעצמה של תחום תורת חיים ולהפיכתו ללב הפועם של העשייה החינוכית שלה בקרב תלמידיה, מחנכיה ומנהליה בקהילות החינוכיות הממ”ד והחרדיות.
תורת חיים הינה הגורם המרכזי המעצב את זהותו ומשפיע על אישיותו של הלומד, תפיסותיו האמוניות, עולמו הערכי והמוסרי ושאיפתו למצוינות אישית.
העתיד של כולנו תלוי בחיבור לערכי תורת ישראל, לכן אנו שואפים שהקהילות החינוכיות שלנו ישימו את לימוד התורה ורוח התורה בלב עשייתם החינוכית.
החיבור לקדוש ברוך הוא ולתורתו הוא הבסיס העמוק לחיבור בין כלל גווני העם היהודי, לחיבור לארצנו ולקיום חזון הנביאים לתיקון עולם.
מנהלי ומורי הרשת יחד פועלים יום ולילה, להביא לתלמידי הרשת תורה רלוונטית, מעניינת, מסקרנת, שמעצימה אותם כבני אדם מלאי משמעות, תוכן וחזון.
התלמידים ברשת אמית נהנים מלימוד תורה בדרכי למידה חדשניות שיונקות מעומקי הפדגוגיה היהודית המועברת מדור לדור, יחד עם תוכניות לצמיחה אישית ועבודת המידות לאור ערכי תורתנו שיחד בונים קומה של תלמיד בעל תחושת מסוגלות, אמונה, בטחון בעצמו ובה’, חיבור לארצו ולעמו, יחד עם רגישות וקשב לכלל סביבתו ורצון עז להשפיע טוב וחסד מתוך מקום של הבנת האחריות המוטלת עליו כיהודי הממשיך את מסורת אבותיו ומוסיף את האות השייכת רק לו.

דני רהט סמנכל הרשת על יסוד חבורת תורת חיים-
“חבורת תורת חיים נוסדה בשנת תשעז כחלק מחזון הרשת להפוך את תורת חיים ללב הפועם ברשת אמית, קראנו למנהלים, מנהלות ודמויות מובילות ברשת שתורת חיים בוערת בליבותיהם,
ויצאנו למסע של לימוד תורה משותף, הכרות עם מודלים חינוכיים בארץ ובעולם וחשיבה משותפת שמטרתו פיתח תפיסה חינוכית שתביא את תורת חיים להיות הלב הפועם של הקהילות החינוכיות והרשת ותהיה במרכז העשיה החינוכית. במהלך המסע למדנו יחד תורה, נפגשנו עם רבנים ואנשי חינוך,
ביקרנו בבתי ספר מובילים בארץ ובעולם ובסופו גובשה תפיסת עבודה הוליסטית שמבטיחה שתורת חיים תהא בליבת העשייה החינוכית. מאז ועד עתה אנו פועלים בכל המישורים כדי להבטיח שהחזון הופך למציאות הפוגשת את התלמידים ואת כלל חברי הקהילה החינוכית הלומדת.
תודה לרב איתמר חייקין על השותפות בהובלה, לכל החבורה שהולכת איתנו כבר חמש שנים ולכל מי שהצטרף במהלך השנים ושותף למהלך של הובלת תורת חיים כלב הפועם של העשיה החינוכית”

הרב יורם רוזנבאום – ראש ישיבת אמית צפת אחד מובילי תהליך ההתחדשות בתורת חיים באמית מספר על החזון:
“אנו חיים בדור של גאולה! לצד השינוי הפיסי ישנו גם שינוי רוחני עמוק העובר על כולנו ובפרט על בני ובנות הנוער. הקב”ה כבר הבטיח שלאחר שיתקיים בנו: הפסוק של: ‘וקבצתי אתכם מן הארצות…יתקיים בנו גם ‘ונתתי לכם לב חדשורוח חדשה אתן בקרבכם
התגבשה חבורה של מורים ומנהלים מכלל הרשת המנסה להבין מהי עבודת ה’ המיוחדת המתאימה לדור שלנו, כיצד התורה שלנו יכולה להיות הליבה של בניין האישיות של התלמיד ומקור הכח שלו וגם יכולה להיות הלב של הקח”ל כולו.
באופן אישי אני נרגש לראות כיצד שותפים רבים נרתמו למהלך והצליחו יחד להטביע חותם משמעותי בעשייה הרשתית.
בהמשך הדרך עברנו הכשרה להנחיית קבוצות בהתמחות בהנחייה בית מדרשית. באופן אישי עברתי תהליך מרתק של צמיחה ואני מאמין שחוללנו תנועה משמעותית שהאדוות שלה ממשיכות להדהד ברשת.
כראש ישיבה אני חש שפעילות תורת חיים מציעה לנו חזון עדכני וכלי עבודה מעשיים ליישם את החלומות שלי בתוך הקהילה החינוכית הלומדת בצפת..”

פורסם בתאריך: 09.03.2021