תורת חיים >

תהליכי למידה בקודש

אנחנו מאמינים בתפיסות ובמודלים החינוכיים המצויים בליבת תורת ישראל כבר אלפי שנים ומועברים במסירה מאב לבנו, ממורה לתלמידיו.
הפדגוגיה היהודית מדגישה את הלמידה בחברותא ככח מניע ומחייה את לימוד התורה, בנוסף לימוד התורה אינו מכוון לצבירה ידע בלבד אלא מכוון לפיתוח זהותו ומהותו של הלומד, בדגש על עצם הלמידה וההתפתחות כערך חינוכי ורוחני עמוק.
הלמידה היא נשמת אפו של עם ישראל, היא אינה כלי בלבד להשגת יעדים ומטרות, אלא ערך מרכזי העומד בפני עצמו כנאמר בשאלה המובאת במשנה: “רַבִּי מֵאִיר אוֹמֵר כָּל הָעוֹסֵק בַּתּוֹרָה לִשְׁמָהּ, זוֹכֶה לִדְבָרִים הַרְבֵּה, וְלֹא עוֹד אֶלָּא שֶׁכָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ כְּדַאי הוּא לוֹ” (מסכת אבות פרק ו משנה א).
בבד בבד תלמידי הרשת נהנים מגישה לכלים פדגוגים חדשניים שמאפשרים להנגיש את דרכי לימוד התורה באופן מותאם למאה ה-21.
תחום תורת חיים השייך למינהל חינוך, מפתחים יחד צוות מומחים כלים חדשניים אלו על מנת שישרתו את הערכים החשובים עבורנו. באופן זה אנו מביאים ערכים עמוקים בכלים חדשים ונגישים. כדי שלימוד התורה יהיה מעניין רלוונטי ומפתח זהות, אנו מעודדים בחירה, גיוון והעמקה. אפשר לראות שהתלמידים שלנו בוחרים את נושאי הלימוד ובוחרים במסגרות העשרה וגיוון בלימוד הקודש.
אתם מוזמנים לשמוע את הרב סיון ראש ישיבת אמית אשדוד שיספר לכם על תוכניות בחירה ייחודיות בתחום הקודש: