1. יש לבחור שאלה העוסקת באחד הנושאים של תוכנית הלימודים במתמטיקה. רצוי לבחור שאלת בגרות או שאלה ברמת בגרות.
2. על השאלה שנבחרה תיבנה עבודת חקר בשלושה היבטים:היבט עיוני, היבט חקר מתמטי והיבט חזותי, כמפורט בהמשך.
3. על התלמיד/ה ללמד בכיתה את הנושא שהוצג בעבודה ולתעד את מהלך השיעור ואת המשוב של המורה והתלמידים.
שלב עיוני:
יש לכתוב רקע תיאורטי- היסטורי על הנושא המתמטי שנבחר, מבוסס על ביבליוגרפיה מתאימה.
שלב חקר מתמטי:
יש להפוך את השאלה המקורית לשאלת השערה רחבה יותר ע"י שינוי או מחיקת נתונים בשאלה או ע"י הוספת סעיפים המעודדים חשיבה מתמטית והשערת השערות. (דוגמאות בסוף המסמך).
שלב חזותי:
על התלמיד/ה להשתמש בתוכנות ליצירת גרפים ושרטוטים גאומטריים (לדוגמא: GeoGebra , desmos) או לבנות דגם על מנת לחקור את השאלה ולהסיק מסקנות.
יש לתעד את שלבי השימוש בתוכנה ואת התוצרים בעבודה.