הנחיות להגשת עבודה לתחרות רשתית – בתחום "הנדסת התכנה"
- עבודה צריכה להיות "מוצר" מעשי: אפליקציה שעובדת, אתר שמבצע פעילויות ונמצא ופעיל ברשת אינטרנט, יישום למחשב נייד או נייח וכדומה. הכי חשוב – ה"מוצר" חייב לעבוד בפועל.
- מומלץ לא להגיש דברים שהם "עותקים" של ה"מוצרים" הידועים: שחמט, דמקה, "אקס-עיגול" וכדומה – תמיד קיימת חשש שתלמידים יתפתו להשתמש ביותר מידי קוד קיים.
- יינתן בונוס על מקוריות – גם של רעיון וגם של ביצוע.
- יינתן בונוס על עבודה בתחום לימודי – כגון אפליקציות בנושא הנלמד בבית-ספר במקצועות שונים (ראה ספח א').
- מותר להגיש "מוצר" על ידי קבוצה – עד 3 תלמידים.
- צריך להכין גם פוסטר המתאר את ה"מוצר".
- תלמידים חייבים לתת הסבר בזמן הצגת העבודה ולענות על שאלות נ מבקרים.
- חובה לציין קהל יעד ל"מוצר".
- "מוצר" חייב להיות מעוצב היטב ולהכיל ממש משתמש ידידותי. על חלק הזה כדאי לתת בין 20% ל-30% של הציון.
ספח א'
רעיונות ל"מוצרים" בתחום הלימודי:
- מתמטיקה
- מערכת צירים, נקודות במערכת צירים
- סדרה חשבונית / סדרה הנדסית
- משוואה לינארית
- משוואה ריבועית
- פונקציות וגרפים שלהם (לינארית, פרבולה, סינוס…)
- פעולות חשבון בסיסיות
- צורות הנדסיות ונוסחאות הקשורות להן
- פיזיקה
- חוק הום
- חוקי אמפר
- תנוע במהירות קבועה
- זריקה (אנכית, אופקית, משופעת)
- גרפים תנועה
- עדשות
- שפות זרות
- לימוד אותיות
- לימוד מילים
- יהדות
- כימיה
- היסטוריה