אנו שואפות לגדל בת מודעת לעצמה ולסביבתה, מעורבת ומשפיעה
-
- יחס אישי: כדי ליצור יחד עם כל תלמידה את מסלול הצמיחה המיטבי לה, כיתות האם שלנו בקמה כוללות עד 25 תלמידות. התלמידות פוגשות את המחנכת שלוש פעמים בשבוע לשעת חינוך ושיח. לצד העבודה הקבוצתית, מתקיימות שיחות אישיות בתדירות גבוהה (כ-4 סבבים בשנה).
- מודל עבודה שכבתי: מודל הלמידה והעבודה החברתית בקמה הוא שכבתי, כלומר, תלמידה לומדת שיעור עם בנות מכלל השכבה, ולא דווקא מכיתת האם שלה. גם התוכנית החברתית היא שכבתית וצוות המחנכות השכבתי עובד כיחידה אחת המלווה על ידי ראש הבית והיועצת. זאת כדי לאפשר דינמיקה חברתית רחבה ומגוונת, ומוביליות חברתית בין קבוצות שונות.
- מרחב צמיחה: משבצת שבועית קבועה במערכת השעות בחטיבת הביניים, בה הבת בוחרת את מרחב הצמיחה שלה – תיאטרון, אמנות, מוסיקה, תפירה, חממה, ועוד ועוד… השיעורים מתקיימים במרחבים ייחודיים שעוצבו לשם כך.
- “מחוברת”: סדרת מפגשים שעוברות הבנות בקבוצות קטנות, במטרה לחבר אותן אחת עם השניה, עם עצמן ועם שפת קמה. המפגשים נעים בשני צירים: ציר מקצועי – אפייה, כלבנות, נגרות וכדו’ – על פי בחירת הבת; וציר אימוני – העובד על מיומנויות חברתיות ומיומנויות תקשורת, והטמעת שיח רגשי בין הבנות והצוות.
- זהות נשית: סדרת מפגשים בנושאי נשיות ומיניות שעוברות הבנות בשלושה שלבים – בכיתות ח’, י’ ו-י”ב, בכל שלב על פי הרמה המותאמת לו. המפגשים נערכים תוך חיבור לעולמנו כבנות דתיות, ומועברים על ידי נשים מצוות ביה”ס שהוכשרו לכך.
- הכנה לשירות: שנת י”ב של הבנות מלווה בתהליך מתמשך של הכוונה וליווי לקראת ההמשך. אנו מקיימות מפגשים ושיח פתוח בנוגע לאפשרויות השונות העומדות בפני הבת הדתייה – צבא ושירות לאומי, וכן דחיית שירות לטובת שנת מדרשה או שנת שירות. במסגרת הליווי, שיחות אישיות, הכנה לראיונות, בירור אישי לגבי המסלול המתאים לי, ועוד.