דווקא בעיצומה של השנה העמוסה ביותר בביה”ס, במהלך כיתה י”א, יוצאות התלמידות ל-5 ימי לימוד במדרשות שונות ברחבי הארץ, לטעום טעמו של לימוד “לשמה” ולספוג מאווירת בית המדרש
Primary Content – Primary Content Goes Here.
בחלק מהימים מתקיימת תפילה משותפת של כלל ביה”ס ובחלק מהימים הבת בוחרת כיצד לפתוח את הבוקר – תפילה בניגון, תפילה בעיון או תפילה באימון…
“תמה” – תושב”ע, מחשבת, הלכה – לימוד מקצועות קודש בחטיבת הביניים שסובב סביב נושא ליבה הנלמד בשדות השונים של הקודש;
“מובילות חברותא” – לימוד בית מדרשי סביב סוגיות חברתיות אקטואליות, תוך שילוב מיומנויות שיח והנחיית קבוצה.
את התוכנית מובילה יעל קופרמן, ראש בית ט’-י’
התוכנית מתקיימת אחת לשבוע לאחר שעות הלימודים וכוללת שיעורים מגוונים, סדנאות, פעילות של מדריכות שמיניסטיות, בישול ארוחת ערב משותפת ולינה בביה”ס. במהלך השנה מתקיימים במסגרת התוכנית אירועי שיא – שבת שובה ושבת זכור, שבת מעיינות ועוד ועוד
סדרת מפגשים שעוברות הבנות בקבוצות קטנות, במטרה לחבר אותן אחת עם השניה, עם עצמן ועם שפת קמה. המפגשים נעים בשני צירים: ציר מקצועי – אפייה, כלבנות, נגרות וכדו’ – על פי בחירת הבת; וציר אימוני – העובד על מיומנויות חברתיות ומיומנויות תקשורת, והטמעת שיח רגשי בין הבנות והצוות.
גם התוכנית החברתית היא שכבתית וצוות המחנכות השכבתי עובד כיחידה אחת המלווה על ידי ראש הבית והיועצת. זאת כדי לאפשר דינמיקה חברתית רחבה ומגוונת, ומוביליות חברתית בין קבוצות שונות
משבצת שבועית קבועה במערכת השעות בחטיבת הביניים, בה הבת בוחרת את מרחב הצמיחה שלה – תיאטרון, אמנות, מוסיקה, תפירה, חממה, ועוד ועוד… השיעורים מתקיימים במרחבים ייחודיים שעוצבו לשם כך
כדי ליצור יחד עם כל תלמידה את מסלול הצמיחה המיטבי לה, כיתות האם שלנו בקמה כוללות עד 25 תלמידות. התלמידות פוגשות את המחנכת שלוש פעמים בשבוע לשעת חינוך ושיח.
לצד העבודה הקבוצתית, מתקיימות שיחות אישיות בתדירות גבוהה (כ-4 סבבים בשנה)
אנו מקיימות מפגשים ושיח פתוח בנוגע לאפשרויות השונות העומדות בפני הבת הדתייה – צבא ושירות לאומי, וכן דחיית שירות לטובת שנת מדרשה או שנת שירות. במסגרת הליווי, שיחות אישיות, הכנה לראיונות, בירור אישי לגבי המסלול המתאים לי, ועוד
המגמות הקיימות אצלנו בקמה (משתנה מעט בין מחזור למחזור): פיזיקה, ביולוגיה, מחשבים והנדסת תוכנה, עיצוב גרפי, תיאטרון וספרות
מרכז המדעים היישובי, החווה החקלאית, כולנא – לימודי המשך במוסיקה, ועוד
בין הנושאים שלמדנו בשנים האחרונות: פדגוגיה בשירות הלמידה, שותפות תלמידות, היוועצות על סוגיות עקרוניות מהשטח, אקלים ומיומנויות חברתיות, לימוד בית מדרשי, ועוד.
Primary Content – Primary Content Goes Here.