אמי"ת המר רחובות

תוצאות
מה הצורך? לשם מה יצאנו לדרך הזו?
- רצון להעניק לתלמידי כיתת יה"ב (יוצרים הרמוניה ביחד) תעודה שתיתן ביטוי לייחודיות המסלול ותהלום את התפיסה הכוללת שלפיה התלמיד שותף לתהליכי עיצוב הלמידה והאווירה בכיתה ובכלל זה גם לתהליכי ההערכה.
תוצאה רצויה: מה נראה?
- העצמת התלמידים ומתן דגש לפן האישי ולראייה כוללת של התלמיד במתן התעודות.
- התעודות כוללות, בנוסף לגיליון הציונים הסטנדרטי, גם הערכה מילולית מ-4 כיוונים (שבשבת): מההורים, מחבר לכיתה, מהמחנך והערכה של התלמיד את עצמו.
תהליכים
מי הלומדים?
- תלמידי מסלול יה"ב בכיתות ז-ח
מי המלמדים?
- צוותי המחנכים בכיתות יה"ב ז-ח
מה הסיפור שלנו? מה בעצם עושים?
- התלמיד מקבל תעודה הבנויה מגיליון ציונים סטנדרטי + שבשבת הערכה.
- בגיליון הסטנדרטי יש התייחסות נרחבת להערה המילולית בכל מקצוע הנלמד בשיטת יה"ב. המורה מפרט כיצד הוא רואה את התלמיד בהתייחסות למכלול המיומנויות וההתמודדויות בלמידה החדשנית, כגון תפקוד בקבוצה, למידה עצמאית ושימוש באמצעים טכנולוגיים.
- בגיליון השבשבת יש שלוש הערכות מילוליות: הערכה עצמית, הערכה מחבר לכיתה והערכת הורים. התלמידים דנים בחשיבות ההערכה העצמית והערכת העמיתים במעגלי שיח ולומדים כיצד לכתוב משוב מקדם.
- הערכות השבשבת מודפסות באופן שמדגיש את העובדה שיש להן משקל שווה (ואולי אף גדול יותר), מאשר לגיליון הסטנדרטי.
סדירויות: מתי? כמה? איפה?
- כשבועיים לפני חלוקת התעודות, המחנך מקדיש שני מעגלי שיח לנושא התעודה – לשיח על חשיבות התהליך ולכתיבת ההערכות העצמיות והערכת העמיתים.
- לפני מתן התעודות ההורים מתבקשים לכתוב הערכה לבנם על כישרונותיו, יכולותיו והדברים שהוא התקדם בהם.
תשתיות
משאבים: מה נדרש לשם כך?
- הקדשת זמן במעגלי השיח לדיון בתפקידי ההערכה ובתרומתה לתהליכי הלמידה, ולכתיבת המשובים המילוליים על ידי התלמידים.
- הכשרה לצוות המחנכים בנושא הערכה מפתחת וכתיבת משוב מקדם.
צרו קשר: יש עם מי לדבר!
- רכז מו"פ, שי שוברט shaihasita@gmail.com
- מחנך ח', בנימין שוורץ shwartzb@gmail.com

