לכבוד 75 שנה לעצמאות מדינת ישראל. זוכרים את החיילים שנפלו במערכות ישראל דרך אימוץ אנדרטה.
1. בחרו אנדרטה מתוך האנדרטאות לחללי צה”ל. –
2. שיעור חקר כיתתי בו התלמידים יחקרו וילמדו על האירוע, הנופלים והתקופה הקשורה לאנדרטה:
חלקו את הכיתה לקבוצות עבודה כשכל אחת מהקבוצות אחראית על חלק אחר של הלמידה.
קבוצות הלמידה:
קבוצה א’ על האירוע/הקרב שהתרחש במקום
קבוצה ב’ על הנופל/ים שמונצח במקום וסיפור חייו
קבוצה ג’ סיור וירטואלי סביב האנדרטה, בעזרת Google Earth ואוספת מידע על המקום
קבוצה ד’ על מעצבי האדנרטה, המוטיבים שבה ומשמעותם
ניתן לשתף בין הקבוצות במודל ג’יקסו, או בהצגה מול כל הכיתה ע”י נציג קבוצתי.
הצעות:
בחירת אנדרטה הקרובה לקח”ל, ביקור בה, ניתן להרחיב ולבצע בה את טקס יום הזיכרון. (ראה למטה דגשים להרחבת הפעילות)
- סיור וירטואלי בין האנדרטאות – ניתן לחלק את הכיתה לקבוצות כאשר כל קבוצה לומדת על אנדרטה והתלמידים עושים סיור וירטואלי בין האנדרטאות בעזרת Google Earth . כל קבוצה בכיתה מציגה את סיפור של אנדרטה מסויימת.
הרחבת הפעילות – עריכת טקס ביום הזיכרון באנדרטה.
למי שבוחר באפשרות זו כדאי לשים לב לנקודות הבאות –
- יש לבחור אנדרטה הקרובה לקח”ל
- בררו שלא מתקיים שם כבר אירוע ביום הזיכרון.
- חלקו את הכיתה לחוליות עם תפקידים. (תפקידי תוכן – כגון: כתיבת הטקס,שירה ועוד. ותפקידים טכנים – כגון: הגברה, הצבת דגלי ישראל ועוד).
- ערכו סיור מוקדם במקום ובדקו האם יש צורך בשיפוץ האנדרטה.
- נסו לאתר בני משפחה והזמינו אותם לטקס.
תמונה של קח”ל אמית שדרות. המורה אילן אבוקסיס עם תלמידיו לאחר שיפוץ אנדרטה וטקס במקום.