ייחודיות האדם/אמי”ת נחשון בית שמש

מאמן פונה לתלמיד באופן אישי, מחפש את החלומות או את הצרכים שלו,
ומשם הוא המוביל לתוכנית צמיחה אישית (תצ”א) ואף ללמידה משמעותית יותר.

תקציר

תפיסה הוליסטית של בית החינוך שאחד מהביטויים שלה למעשה הוא –
מורים ומחנכים שעוברים קורס מאמנים, כדי להביא את התלמידים להנעה עצמית  בתחומים שונים.

 מטרה + אוכלוסיה:

תפיסה הוליסטית של בית החינוך שאחד מהביטויים שלה למעשה הוא –
מורים ומחנכים שעוברים קורס מאמנים, כדי להביא את התלמידים להנעה עצמית  בתחומים שונים.

אוכלוסיה:
כלל המורים, חלק מהתלמידים ושיכבה ט שעוברת את התהליך באופן קבוצתי.

תהליך:

רוב המורים והמחנכים עברו קורס מאמנים (במימון אגף חממת מחקר ופיתוח).
בו כמובן עברו תהליך אישי מצמיח, ולאחר מכן הם עוברים להוביל תלמידים  בשני מסלולים.
מסלול אישי (8 מפגשים): שבו הרכז תצ”א, מזהה צורך אצל תלמיד מסוים ומפנה אותו לאימון,
או כשתלמיד פונה מיוזמתו לעבור תהליך שכזה.
האימון דורש מהתלמיד להגדיר מה הצורך שלו  או החלום/השאיפות שלו,
ומתוך כך בונים תהליך משמעותי להתקדמות.
תפקיד המאמן לשאול, לאפשר חשיבה להציע מודל ועיקר העבודה היא של התלמיד בכל תחום שיבחר
(כישורי  חיים, אמונה, תפילה, לימוד ועוד)
-מסלול קבוצתי: כיתה ט מקבלת קורס קבוצתי של 20  שעות בהם מקבלים את יסודות האימון מגדירים יעדים ודרך לשינוי כקבוצה.
כמו בשיח, גם באסיפת ההורים התלמיד מגדיר היכן הוא נמצא ומה היעדים שלו

דרכי הערכה
הדרכים מגוונות, בעיקר רואים את התנועה בשטח כשתלמידים משתנים, ומוכנים לקחת אחריות על מצבם.
וכמו כן רואים שמחנכים מגיעים מהר יותר למפגש משמעותי עם התלמידים שלהם.

איש/אשת קשר:

מוריה חיון
מייל moriamail1@gmail.com

טלפון האולפנה: 02-9920858

משרד החינוך המינהל לחינוך דתי

התחל/י לכתוב , בסיום הקש על מקש Enter לביצוע החיפוש