לימוד גמרא / אמית עכו

בונים את שיעור גמרא בתהליך שנבנה משאלות ודיון בכיתה (ופחות לומדים מה כתוב בגמרא)

 מטרה + אוכלוסיה:

ליצור בלימודי הגמרא: מוטיבציה רבה, לומד עצמאי שיודע לשאול שאלות הבנה
וכמובן קשר ללימוד והבנה שיש חשיבות בלימוד הגמרא לחיים.

אוכלוסיה:
חט”ע ,וגם הגשה לבגרות

תהליך:

בלמידת הגמרא מפגישים את התלמיד עם המקורות ובמימרות הבסיסים בדף,
התלמיד מתבקש להעלות שאלות של הבנה, ידע ואף השוואה.
מתוך כך נוצר דיון כיתתי סביב ציר מרכזי שהוא למעשה הגמרא (אותו מציירים).
לאחר מכאן לומדים את הגמרא ומעבים את הידע וההבנה (להלן),
ולבסוף מקשרים את הדברים לחיים חזרה.

בנוסף, בהשראה לימוד העיון הספרדי, מעיינים בפשט הגמרא.
לדוג’: שואלים למה רש”י לא התייחס לדבר מסויים, מקשים על דברי הגמרא
וכל אלו מביאים ללמידה משמעותית יותר בכיתות.

בתמצות:
שאילת שאלות< —- ציר מרכזי (+ציור) —–> לימוד הגמרא (ע”י הכוונה) <—- קישור לחיים

דרכי הערכה:
מבחנים, ותחושת החיבור של התלמידים לנלמד.

איש/אשת קשר:

שלומי סבג
מייל: shlomosa072@gmail.com
פלאפון:0526916113

התחל/י לכתוב , בסיום הקש על מקש Enter לביצוע החיפוש