המידע ייאסף מתוך מגוון מקורות מידע:

  • מילוליים – ספרי קודש בספרייה
  • ממוחשבים – מאגרי מידע תורניים באינטרנט
  • חזותיים – תמונות, חפצים, סרטים של הרצאות
  • אנושיים – תלמידי חכמים ומומחים

*רוב מקורות המידע צריך להיות מספרים והמיעוט מאינטרנט

על המורה המלווה מוטלת המשימה לכוון את התלמיד ולהדריך אותו לגבי מקורות המידע שמהם יכול לשאוב את המידע הרלוונטי לעבודה. יש להדגיש בפני התלמידים את חשיבות הקשר עם תלמידי חכמים במהלך העבודה ואף על המורה המלווה מוטלת המשימה לסייע להם ליצור אותו. עבודה זו יכולה ליצור או לחזק קשר מעין זה שיכול להשפיע גם על תחומים נוספים.

לאחר איסוף המידע התלמיד צריך לבצע תהליך של סינון מידע והערכתו – הבחנה בין עיקר לטפל (אילו נושאים אקח מספרים שונים/מומחים ועוד), יש להכין רשימת מקורות (על פי כללי ביבליוגרפיה) של המקורות שבהם יסתייע בעבודה.

חשוב לזכור: איסוף רשימת הקריאה (הביבליוגרפיה) אינו מסתיים בשלב זה. יש להניח שבמהלך התגבשותם של הרעיונות, ובעיקר תוך כדי קריאת ספרות המחקר, יתעורר צורך בחיפוש ביבליוגראפי נוסף.