תפקיד המנחה הוא ללוות את התלמיד הכותב את העבודה מבחינה תכנית ומקצועית, לסייע לו בהכנת הצעת החקר ובמהלך הכנת העבודה. בסיום תהליך הכנת החקר יכתוב המנחה חוות דעת על ההצעה, ובכך יאשר שמבחינתו העבודה [...]
מטרת הביבליוגרפיה לרכז את המקורות עליהם הסתמך התלמיד בעבודתו, ולהוות עבורו אינדיקציה שהגיע למספיק מקורות, ולמקורות מגוונים. הביבליוגרפיה היא רשימה אלפביתית, מסודרת לפי נושאים, של כל המקורות [...]
ניתוח המידע שהועלה וסיכומו (דוגמאות: מתוך העבודה עולה כי רוב הפוסקים שאותם בדקתי סוברים שתנועה מעורבת היא… בניגוד לדבריהם חלק אחר סבור…). התלמיד חייב לשלב פן אישי בסיכום- שאלות ודיון [...]
גוף העבודה כולל את ניתוח המקורות, השוואה בין המקורות השונים, לפי הסדר שנקבע בשלב תכנון העבודה. בכתיבת העבודה עליכם להסתמך על המקורות שקראתם. ההסתמכות על דברי המקורות אין פירושה העתקת דבריהם של [...]
התלמיד יתייחס לשאלת החקר ויסביר אותה. הוא יסביר מדוע בחר בשאלה זו ואת הרלוונטיות שלה. המבוא הוא חלק משמעותי בעבודה, כיוון שהוא מהווה את המפגש הראשון של הקורא עם העבודה. הוא צריך ליצור, מצד אחד, [...]
תוכן העניינים נועד כדי להציג לקורא את ראשי הפרקים ואת סדר הדיון בהם, וכן להקל על ההתמצאות בעבודה. תוכן העניינים צריך לכלול את שמות כל הפרקים ותתי פרקים, כשהם ממוספרים וכן עם מספרי עמודים.
כולל את הפרטים הבאים ואותם בלבד: נושא העבודה- במרכז, באותיות גדולות. אם יש כותרת ביניים – יש להוסיף אותה בשורה נפרדת. שם התלמיד/ה המגיש/ה שם מורה מלווה שם בית הספר תאריך הגשה
על התלמיד, להציג את מהלך העבודה (על התלמיד לבאר מבחינה לוגית מה הדרך שבה מתכוון לעסוק בעבודה מהשלב הראשון עד האחרון) ובאיזה אופן מתכוון התלמיד לעסוק בנושא שבחר. על התלמיד להסביר מה הולך לעשות [...]