יוצרת ומנחה: ד”ר אנאבלה שקד

על ההכשרה:

המעבר מבית חינוך מסורתי לקהילה חינוכית לומדת מציב בפני אנשי ונשות חינוך משימות ואתגרים חדשים. תפקיד אנשי החינוך משתנה מריכוז המידע והקנייתו לריכוז תהליכי למידה אישיים וקבוצתיים.

שינוי התפקיד שלנו דורש מאיתנו פתיחות, גמישות, יצירתיות ויזמות מחד, ורכישת מיומנויות להעצמה, איתגור ותכנון מאידך. עלינו להכיר מה מקדם את החתירה האקטיבית והאפקטיבית של תלמידים ותלמידות לקראת הצלחה לימודית והגשמה עצמית, מה חוסם אותה, וכיצד לעזור לילדים להתגבר על החסמים על ידי חיבור לכוחות ולרצונות שלהם, ולבחירה להיענות לדרישות המציאות.

הקורס מקוון.

מטרות

  • הקורס יקנה למשתתפים מידע וכלים ליצירת למידה משמעותית ועקבית במרחב החדש, תוך התייחסות להיבטים החברתיים, הרגשיים, ההכרתיים והלימודיים של כל תלמיד ותלמידה.
  • הקורס יסייע בהבניית התפקיד של המשתתפים בקהילה חינוכית הלומדת במרחבים גמישים.
  • הקורס יקנה למשתתפים מידע וכלים מהתיאוריה האדלריאנית אשר יאפשרו להם להיות מנהיגים אפקטיביים ודמויות מעוררות השראה ואמון המשלבות בין אמפטיה לבין גבולות.
  • המשתתפים ירכשו מידע וכלים מעולם האימון על מנת לקדם ילדים בתוך הקבוצה, ואת הקבוצה כמערכת.
  • המשתתפים ירכשו ארגז כלים של התערבויות ותרגילים שניתן ליישם בכיתה.
  • המשתתפים יקבלו כלים מנהיגותיים להטמעת השפה החדשה בקהילות הלומדות.

מבנה הקורס
עשרה מפגשים בני שלוש שעות אקדמאיות

חובות המשתתפים

  • מאה אחוז נוכחות, כולל היפרדות מניידים וממחשבים במהלך השיעורים.
  • השתתפות פעילה, מוכנות לשיתוף כנה, השתתפות בתרגילים וההתנסויות
  • תרגול בית בהיקף של כשעה עד שעתיים בשבוע.

הקורס בתשלום של 350 (מובילי תצא”מ פטורים מתשלום).

הקןרס מקוון.

שיטות הלמידה

כל מפגש יכלול רכישת מידע וכלים, תרגול או הדגמה, דיון או ניתוח מקרה ואיסוף תובנות.

תכני הקורס:

  • הכרות חווייתית מעצימה, שייכות , תיאום ציפיות
  • מיחסים לתוצאות, תקשורת אפקטיבית וסובייקטיביות (כולל מודל אפר”ת)
  • הבנת ההימנעות, עידוד
  • מבוא להקשבה ושימוש בשפה חיובית, הקשבה מעבר לנאמר
  • גילוי הכוח היצירתי, אסטרטגיות לשייכות
  • הקשבה מעמיקה ליצירת שינוי, הקשבה לפרדיגמות, לאנרגיה, הקשבה לשפה, לדימויים ולמטפורות.
  • שאילת שאלות
  • הצבת מטרות ותכנון, ניהול זמן
  • מתן משוב, יצירת תהליכי העצמה
  • ניתוחי מקרה ואינטגרציה.

על המרצה

אנאבלה שקד Ph.D

  • פסיכותרפיסטית ומדריכה מוסמכת, בעלת תואר שני ושלישי בתרפיה בהבעה ויצירה מאוניברסיטת לסלי בבוסטון. מייסדת את בית הספר לפסיכותרפיה במכון אדלר. מטפלת בגישת הפסיכולוגיה האינדיבידואלית בקליניקה פרטית.
  • מייסדת שותפה מנהלת אקדמית, מרצה, מאמנת ומדריכה בכירה – בית הספר להכשרת למאמנים במכון אדלר, ובית הספר הבינלאומי לקואצ’ינג  IPCTI
  • מוסמכת כמאסטר באימון על ידי איגוד הקואצ’ינג הבינלאומי ה
  • מרצה ומנחת קבוצות בכירה מטעם מכון אדלר, מומחיות בהורות, יחסים וזוגיות.
  • יו”ר האגודה הישראלית לפסיכותרפיה ממוקדת.
  • מנחה בכנס הבינלאומי ICASSI ללימודים אדלריאניים.
  • מחברת הספר “לקפוץ למים – מהימנעות להשתתפות מלאה בחיים”.

Start typing and press Enter to search