• הכשרה ראשונית למנטורים/חונכים לפני היציאה לדרך, לדיוק המטרות ודרכי הפעולה.
  • טיפ: שקלו את האפשרות לכלול גם מורים מקצועיים בצוות המנטורים.
  • ליווי מקצועי רציף למנטורים לאורך השנה, לתמיכה ושיקוף.
  • זמן למנטורים להיוועצות, לפיתוח והכנה, לשיתוף בקשיים ובהצלחות, וללמידה משותפת כצוות.
  • מי השותפים לבניית התוכנית? טיפ: כדאי שבצוות התכנון תשולב גם רכזת מערכת.
  • חשיבה על הרכב משרת המורים החונכים: כמה שעות הוראה? כמה שעות חניכה?
    כמה שעות הכנה ופיתוח?
  • באילו סדירויות נרצה להציע את תוכנית החונכות?
    מעגלי שיח לפתיחת/לסיום כל יום?
    אימון קבוצתי פעם/פעמיים בשבוע?
    שיחה אישית פעם בשבוע/שבועיים למשך שעה/חצי שעה?
  • מהי המטרה העיקרית שלנו בליווי החונכותי?
    • שיפור הישגים לימודיים.
    • הכנה להשתלבות בעולם התעסוקה.
    • טיפוח קשרים אישיים מיטביים בין מורים לתלמידים.
    • הפחתת אלימות ויצירת אקלים בית ספרי מכבד.
    • ליווי התלמיד/ה לבחירה באופני למידה ובתכנים מותאמים אישית (פרסונליזציה).
    • סיוע לתלמיד/ה בבניית תוכנית צמיחה אישית לימודית השמה דגש על מכלול החיים
      מבחינה רגשית, חברתית ולימודית.

כל אחת מהמטרות הללו עשויה להוביל לבחירת שביל חונכותי אחר…

  • המחנכים מרגישים שיש להם סיוע בעבודה החינוכית.
  • מורים מקצועיים לוקחים חלק בעשייה החינוכית ולא רק בהוראה של תחום הידע שלהם.
  • התלמידים לומדים להקשיב לחבריהם ולנהל שיח אישי רגשי.
  • קשר קרוב בין מורה/מנחה לתלמיד/ה מהווה פלטפורמה ללמידה ולעשייה משותפת.
  • הילדים מודעים יותר לכוחות ולחוזקות שלהם, ולומדים לפתח תמונת עתיד רצויה.
  • המורים מתפתחים מקצועית ומאמצים פרקטיקות הנחיה יעילות.
  • התלמידים מרגישים ש”רואים אותם”.
  • ההורים מרגישים שרואים את הילד/ה שלהם.
  • אקלים בית-ספרי של שיח, אמון הדדי ושיתוף.

Start typing and press Enter to search