פתיחה:

סבב בין המשתתפים שבו כל אחד מתבקש לספר על עצמו משהו יוצא דופן וחריג שקרה לו/ מאפיין אותו. לאחר השיתוף, המנחה יבקש ממי שמוכן לספר על תהליך החשיבה והבחירה שלו/שלה מה לומר בסבב- מה היו המחשבות, השיקולים, המניעים לספר דווקא את הדבר שבחר.

המטרה- להעלות שיש כמה רמות עומק לתהליכים מודעים שאנחנו עוברים. (15-20 דק)

פעילות 1- קלפי התבוננות:

שלב 1- המנחה מעביר לכל משתתף את הקלפים ומבקש שכל אחד יעשה עבודה אישית של התבוננות עצמית באמצעותם. (10-15 דק’)
שלב 2- המנחה מבקש מהמשתתפים להתחבר לפרטנר ועל אחד מהם לחלוק עם החבר את התהליך האישי שלו, כשהחבר משתמש בהקשבה אמפתית. (משקף, חוזר על דברי החבר, לא נכנס לדבריו לא מעיר או מבקר וגם לא אומר “גם אני…”) בסוף השיתוף, החבר אומר “אני שמעתי ממך ש…וחוזר על תמצית דבריו. אחרי השיתוף, והשיקוף, הפרטנר המשתף מתייחס לתובנות שעלו לו על עצמו והאם למד משהו חדש על עצמו. ומתחלפים.(20 דק’)
שלב 3- מתכנסים במעגל לשיח משותף על הכלים שהשתמשנו בהם- כיצד והאם הקלפים תרמו לתהליך האישי של כל אחד, וכיצד מיומנות ההקשבה האמפתית תרמה או עכבה את תהליך השיתוף והיכולת להאזין לחבר. (20 דק’)

פעילות 2-

טבלת הולכת שינוי

פעילות 3-

התנסות בכלים:
באתר הסדנא ישנן פעילויות המתלוות בכלי מודעות עצמית נוספים ומגוונים. הכינו וחלקו מראש, ע”פ מספר המשתתפים בסדנא, את המשתתפים לקבוצות של 4-5 משתתפים, ואפשרו להם להתנסות בכלי אחד או שניים מתוכם. בכל פעילות חשוב שאחד המשתתפים ינחה את הפעילות. המטרה היא שהמשתתפים יחוו תהליכים של מודעות עצמית בקבוצה, ומצד שני- שיכירו את מגוון הכלים שניתן להשתמש בהם באופן יזום בשיעוריהם.

הצעה:

לאפשר לקבוצות שמעוניינות זמן לחשוב על פיתוח של כלי כזה בהתאם לנושא הם מלמדים, ו/או כיצד משלבים כלי כזה בתוך מערך שיעור שלהם. (45 דק’)

סיכום:
כל משתתף מקבל “כרטיס יציאה” למילוי (5-7 דק’). לאחר מכן, סבב קצר בו כל אחד בוחר לשתף דבר אחד שרשם (15 דק’)

Start typing and press Enter to search