חיבורים בחברה הישראלית >

שיעור בחיבור

מפגש עם תלמידות הכפר הירוק באולפנת אמית להבה בקדומים בשנת 2019. צילום: אפרים זיק

מה קורה כשמפגישים בנות אולפנה עם תלמידות מהכפר הירוק? על רקע השיח הנפיץ בחברה הישראלית, שבוע החיבורים ברשת אמי”ת הדגיש את המשותף. “המטרה היא ללמוד להקשיב לאח שלי גם כשהוא חושב אחרת ממני”, אומר מנכ”ל הרשת, ד”ר אמנון אלדר

כיצד תיזכר ישראל 2020 בדור הבא – כחברה משוסעת, מפולגת, רוויית שנאה ומחלוקות, או כשבטים שונים שמנסים לפרוץ את החומות ולדבר ביניהם, גם אם השיח גולש לפעמים לטונים צורמים ומתנהל בצעקות? אם תשאלו את נורית דוידי, ראש תחום כלל ישראל ברשת אמי”ת, היא תשכנע אתכם שלמרות המחלוקות הרבות בחברה הישראלית, אסור לברוח מהן. “המחלוקות לא ייעלמו, מוכרחים להכיר בהן ולהתמודד איתן”, היא מסבירה.

נפגשנו עם דוידי לשיחה בעקבות שבוע החיבורים ברשת, שנערך בשבוע שעבר בשיתוף פעולה עם עמותת גשר וכלל מפגשים בין בתי ספר דתיים, חילוניים וחרדיים. במהלך שבוע הפעילות התקיימו גם מפגשי זום של מורים עם אישים מכל קצוות הקשת הישראלית. בין המשתתפים בהם היו חברי הכנסת משה ארבל מש”ס, תהילה פרידמן מכחול־לבן ומרב מיכאלי ממפלגת העבודה; סא”ל במיל’ מוניר מאדי, ראש המכינה הקדם־צבאית כרם־אל בדלית אל־כרמל; עמית סגל, פרשן חדשות 12; יהודה משי־זהב, יו”ר זק”א; עמיחי שיקלי, ראש מכינת תבור ועוד.

להמשך הכתבה של אלון בן דוד שפורסמה במקור ראשון – הקליקו כאן>

 

פורסם בתאריך: 02.12.2020