חדשות וחדשנות בחינוך >

האלגוריתם שניצח את הקורונה

ברשת אמית מגיעים לכל תלמיד גם בימי הקורונה, בעזרת מערכת מיחשוב מתקדמת, בינה מלאכותית ואלגוריתמים שמאפשרים לכל מנהל לתת מענה מיידי לצרכים של התלמידים

אחרי ביקור במטה רשת אמית בפתח-תקווה, מתקבל הרושם שלא מנהלים כאן בית ספר, אלא חברת הייטק. ניהול בית ספר בשנת 2020 מחייב שליטה ובקרה על מגוון של מערכות: לימודיות, חינוכיות ותקציביות, מערכת לניהול כוח האדם ועוד, וכשמדובר ברשת אמית המונה כמאה ועשרה בתי חינוך ממלכתיים, ממלכתיים-דתיים וחרדיים שבהם לומדים כ-40 אלף תלמידים בכל הגילים – המערכת צריכה לתת מענה בכל רגע נתון לאנשים רבים במגוון תחומים.

איך מנהלים את זה נכון? באמצעות מערכת מידע מיוחדת שהותאמה לצורכי הרשת. מערכת מידע המאפשרת לדעת בכל רגע נתון את מצב התקציב של בית הספר, את ממוצע הציונים ואם חלה בהם עלייה או ירידה, ואפילו איך מרגישים התלמידים. כל אלה כמובן, קריטיים הרבה יותר במציאות של למידה מרחוק, בשל תקופת הקורונה.

“ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית, אומר כי ההשקעה הגדולה ברשת בתחום מערכות המידע נובעת מההבנה כי מערכות אלו הן הבסיס לכול. “תהליך קבלת החלטות צריך להיות מבוסס נתונים. כשנכנסתי לתפקיד הבנתי שיש חשיבות למערכות מידע שיספקו נתונים – לא רק למנכ”ל ולהנהלה, אלא גם למנהל בית הספר ולמורים. באמצעות המידע שהם מקבלים הם יכולים להחליט החלטות ערכיות, חינוכיות ותקציביות, תפקידנו לתת להם פלטפורמה לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. המערכת מאפשרת גם לכל מורה לבדוק את עצמו ולראות היכן נמצאים התלמידים שלו”.

בהקשר הזה אלדר לא מתכוון רק למדדים לימודיים: “ציונים קל למדוד, אבל איך אפשר לזהות תהליכים ערכיים וחברתיים? לצורך כך פיתחה ד”ר מיכל אפללו, מנהלת תחום מדידה והערכה ברשת, מודל שבנוי על שאלונים שעליהם עונים מורים, תלמידים, הורים ומנהלים. מהנתונים שאנחנו אוספים, אנחנו יוצרים ‘ביג דאטה’ למנהל, והוא יכול להסתכל ולהראות לכל מחנך מה התלמידים שלו חושבים על תהליכי הלמידה, על האקלים בכיתה ועל תחושתם בבית החינוך, כך אנחנו מקבלים החלטות מבוססות נתונים”.

להמשך הכתבה של רוני ישי במקור ראשון >

 

הכתבה של רוני ישי פורסמה במקור ראשון ב-25.11.20

פורסם בתאריך: 27.11.2020