האקדמיה ליזמות וחממה לנוער >

מנכ”ל רשת אמי”ת: “מערכת החינוך חייבת לעבור שינוי עמוק, אחרת היא תחדל להיות רלוונטית”

אמנון אלדר בועדת מקור ראשון. צילום: שמוליק קליין

ד”ר אמנון אלדר הציג בוועידת מקור ראשון את אחת מבוגרות פרויקט ההיי טק החברתי ‘כרמל 6000’ ואת האפליקציה שיצרה לילדים עם אוטיזם: “הלמידה ממוקדת בפרויקט שאותו בונים ומציגים ולא במבחן שבו מקיאים את החומר ושוכחים ממנו מיד”   מאת מערכת מקור ראשון

“המנהלים, המורים והתלמידים היום הרבה יותר טובים ממה שאנחנו היינו בגילם,  הם נבונים, הם סקרנים, הם חושבים לעומק, והם לא פחות ערכיים ולא פחות ציוניים ממה שאנחנו היינו” אמר ד”ר אמנון אלדר מנכ”ל רשת אמי”ת במושב על חדשנות וכלכלה בוועידת מקור ראשון והדגיש: “העולם לא מחכה, הוא טס ומשתנה בקצב מסחרר חסר תקדים, ומערכות החינוך אינן בנויות לכך”.  לדבריו, שאלת הרלבנטיות במערכות החינוך היא שאלה שבה מתחבטים טובי המוחות בעולם.

“המורים שלנו בדור הקודם ידעו למפות,  לאיזה עולם הם צריכים להכשיר אותנו כתלמידים. מורה המלמד תלמיד שייכנס לשוק העבודה בשנת 2035  לא יודע אפילו בקווים כלליים לכוון אותו איזה עולם זה יהיה,  איך ייראה שוק העבודה שלו ואילו מקצועות ייעלמו עד אז?”.

אמנון אלדר ורוני אשכנזי. צילום: שמוליק קליין

אמנון אלדר ורוני אשכנזי. צילום: שמוליק קליין

אלדר הוסיף כי הבנק העולמי קבע כי מרבית התלמידים היום יאלצו להמציא בעצמם את המקצוע של עצמם ועל כן מערכת החינוך חייבת לעבור שינוי הוליסטי עמוק,  אחרת היא פשוט תחדל להיות רלוונטית: “ברשת אמי”ת אנחנו עמלים על כך, כבר כמה שנים וכל המכוונות שלנו היא לפיתוח תלמיד עצמאי, חושב, חולם, יוזם ויצירתי”.

הקליקו לקריאת הכתבה באתר מקור ראשון 

פורסם בתאריך: 31.10.2020