הערכה >

מורי ההייטק

איך מצליחים ברשת אמית למדוד חדשנות חינוכית? הצצה לעולם החדש של תחום הערכה בחינוך, המאפשר למנהל ולמורה לקבל כמעט בזמן אמת פידבק מהתלמידים

בחודש האחרון, רגע לפני סיום השנה האזרחית, קיבלו המורים ברשת אמית שאלון הערכה ובו נשאלו על התהליכים שהם מובילים במסגרת בית הספר, ועל הדרכים, התשתיות, הליווי וההכשרה שהם עברו כדי להגיע לתוצאות. המטרה היא משוב עדכני, ממוקד ומצמיח. לצד זאת הם נשאלו שאלות הנוגעות לאקלים בית הספר שלהם. בין היתר נשאלו השאלות “האם אתה מרגיש שייך לבית הספר” ו”האם אתה מרגיש מחובר לבית הספר”, ומטרתן להעניק להם כישורי מנהיגות טובה ומאפשרת, תמיכה והרגשת משמעות.
במאה ה-21 כבר ברור כי מנהל טוב צריך להעריך את עצמו אחת לתקופה. לעצור ולשאול אם התהליכים שהוא מוביל עובדים, ומה אפשר לעשות כדי לשפר. ברשת אמית אימצו את השיטה המוכרת בעולם העסקים כדי לתת למורים ולמנהלים כלים להצלחה בעולם החינוך. מיכל אפללו, דוקטור לחינוך ומנהלת תחום הערכה ברשת אמית, מסבירה: “בתי הספר שלנו נקראים ‘קהילה חינוכית לומדת’, וכדי להגיע לקהילה חינוכית לומדת מיטבית יצאנו לתהליך מחקר בין מורים, מנהלים, אנשי חינוך ומשרד החינוך”.
תהליך המחקר הוביל להבחנה בין שלוש זירות בקהילת החינוך: זירת הפדגוגיה – לימוד, זירת ההשתייכות – המקום שאליו התלמיד מרגיש שייך ומחויב, וזירת המנהיגות הבית-ספרית. “ניסינו להבין מהו השינוי שמורים צריכים לעבור כדי שבית הספר יהפוך להיות קהילה חינוכית לומדת, ויכוון את תלמידיו להתמודד עם אתגרי המאה ה-21″.
אנחנו מאמינים במודל הלוגי: מגדירים את התוצאות הרצויות, ואת התהליכים והתשתיות שצריך לעשות כדי להגיע אליהן. קל למורה לומר ‘אני אפַתח סקרנות אצל התלמידים שלי’, אבל אילו תהליכים אתה עושה לשם כך? לכן המנהלים והצוותים שלהם מגדירים את התשתיות והתהליכים שהם זקוקים להם לצורך התוצאה שהציבו לעצמם”.

להמשך קריאת הכתבה של רוני ישי ממקור ראשון הקליקו כאן

הכתבה פורסה במקור ראשון בתאריך 6.1.2021