>

תכני למידה

המציאות סביבנו משתנה תדיר, אך במשך שנים לומדים בבתי הספר שורה של מקצועות שכמעט ואינם משתנים. הגיע הזמן לבחון מחדש גם את תכני הלימוד: לעדכן את תחומי הידע הקיימים, להוסיף תכנים חדשים, לאפשר בחירה על פי עניין אישי, ולהעדיף סקרנות והעמקה על פני “כיסוי חומר” והספק בשיטת קלט-פלט. בתהליך ההתחדשות הפדגוגית יושם דגש על עיסוק ב”רעיונות גדולים” שייתנו משמעות לפרטים הקטנים ויהיו רלוונטיים לחיי החברים בקח”ל, בדגש על למידה רב-תחומית ועל פתיחת תוכנית הלימודים לתחומי ידע מגוונים ומתחדשים.

מרכיב התוכן כולל בתוכו בנוסף לידע גם ערכים (חברתיים, מעשיים ורגשיים), וכן מיומנויות כגון מיומנויות קוגניטיביות ומטא-קוגניטיביות, מיומנויות בין-אישיות, אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית, יזמות, יצירתיות, מיומנויות להתפתחות אישית ועוד – ויש לו השפעה משמעותית על יתר המרכיבים.

כתבות נוספותשיעניינו אותך