שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
Popup heading
שנה של סיפור גדול שנה של סיפור גדול
  • דף הבית
  • על מכינות י”ב
    • מבנה התוכנית
    • הרעיון
    • שותפות תלמידים וועדות
  • רכיבי מכינות י”ב
    • חיי מכינה
    • משימה חלוצית
    • הובלה בקח”ל
    • בית מדרש מכינה
    • הכנה לחיים
    • הכוון
  • חטיבות התוכן
    • חטיבת מנהיגות
      • יחידה 1- דיוקן עצמי
      • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
      • יחידה 3- צמתים ומעברים
      • יחידה 4- צמתים ומעברים
    • חטיבת שירות ושליחות
      • יחידה 5- עדשת התנערות
      • יחידה 6- עדשת אתגרים
      • יחידה 7- עדשת כשלונות
    • חטיבת יהדות וציונות
      • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
      • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
      • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
    • חטיבת חיבורים
      • יחידה 12- עדשת מפגש
    • חטיבת הכנה לחיים
      • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
      • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
      • יחידה 15- עדשת גוף
      • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
  • מקראה לחלוציות
    • על המקראה
    • שותפות ואחריות
    • מהי חלוציות
    • מנהיגות
    • ציונות ויהדות
    • שירות ושליחות
    • חיבורים בעם ובחברה הישראלית
  • תצא”ם י”ב
    • רציונל וקווים מנחים
      • על תוכנית הצמיחה בי”ב
      • הכרות עם צרכי העומק
      • רציונאל בבניית יחידת תצא”מ
      • רפלקציה ומשוב על תהליכי שותפות
      • מבנה יום מכינה
    • חטיבת מנהיגות
      • יחידה 1- דיוקן עצמי
      • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
      • יחידה 3- צמתים ומעברים
      • יחידה 4- צמתים ומעברים
    • חטיבת שירות ושליחות
      • יחידה 5- עדשת התנערות
      • יחידה 6- עדשת אתגרים
      • יחידה 7- עדשת כשלונות
    • חטיבת יהדות וציונות
      • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
      • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
      • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
    • חטיבת חיבורים
      • יחידה 12- עדשת מפגש
    • חטיבת הכנה לחיים
      • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
      • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
      • יחידה 15- עדשת גוף
      • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
  • תורת חיים במכינות יב
    • הקדמה ומבנה התוכנית
    • עקרונות מובילים לשיח והנחיה
    • מילון מונחים
    • מערכים
      • הקדמה
      • חלק א- פעילות פתיחה
      • חלק ב’
      • חלק ג’
      • חלק ד’ וסיכום
      • העשרה
  • א-ב של מכינה(מילון מושגים)
  • עזרים
    • דף הבית
    • על מכינות י”ב
      • מבנה התוכנית
      • הרעיון
      • שותפות תלמידים וועדות
    • רכיבי מכינות י”ב
      • חיי מכינה
      • משימה חלוצית
      • הובלה בקח”ל
      • בית מדרש מכינה
      • הכנה לחיים
      • הכוון
    • חטיבות התוכן
      • חטיבת מנהיגות
        • יחידה 1- דיוקן עצמי
        • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
        • יחידה 3- צמתים ומעברים
        • יחידה 4- צמתים ומעברים
      • חטיבת שירות ושליחות
        • יחידה 5- עדשת התנערות
        • יחידה 6- עדשת אתגרים
        • יחידה 7- עדשת כשלונות
      • חטיבת יהדות וציונות
        • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
        • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
        • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
      • חטיבת חיבורים
        • יחידה 12- עדשת מפגש
      • חטיבת הכנה לחיים
        • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
        • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
        • יחידה 15- עדשת גוף
        • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
    • מקראה לחלוציות
      • על המקראה
      • שותפות ואחריות
      • מהי חלוציות
      • מנהיגות
      • ציונות ויהדות
      • שירות ושליחות
      • חיבורים בעם ובחברה הישראלית
    • תצא”ם י”ב
      • רציונל וקווים מנחים
        • על תוכנית הצמיחה בי”ב
        • הכרות עם צרכי העומק
        • רציונאל בבניית יחידת תצא”מ
        • רפלקציה ומשוב על תהליכי שותפות
        • מבנה יום מכינה
      • חטיבת מנהיגות
        • יחידה 1- דיוקן עצמי
        • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
        • יחידה 3- צמתים ומעברים
        • יחידה 4- צמתים ומעברים
      • חטיבת שירות ושליחות
        • יחידה 5- עדשת התנערות
        • יחידה 6- עדשת אתגרים
        • יחידה 7- עדשת כשלונות
      • חטיבת יהדות וציונות
        • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
        • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
        • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
      • חטיבת חיבורים
        • יחידה 12- עדשת מפגש
      • חטיבת הכנה לחיים
        • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
        • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
        • יחידה 15- עדשת גוף
        • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
    • תורת חיים במכינות יב
      • הקדמה ומבנה התוכנית
      • עקרונות מובילים לשיח והנחיה
      • מילון מונחים
      • מערכים
        • הקדמה
        • חלק א- פעילות פתיחה
        • חלק ב’
        • חלק ג’
        • חלק ד’ וסיכום
        • העשרה
    • א-ב של מכינה(מילון מושגים)
    • עזרים

    משימה חלוצית

    אחת ממטרות התהליך של מכינת י”ב היא להכין את התלמידים והתלמידות לשלב הבא
    בחיים שלהם, השלב שבו הם כבר לא תלמידים בבית ספר, ומרכיב הבחירה הולך ונהיה גדול
    ומשמעותי יותר בחיים שלהם. על רקע עולמות התוכן והבחירה שהם הולכים להיכנס אליהם,
    אנחנו רוצים להכשיר ולהכווין אותם לקבל החלטות על בסיס הרצון להיות חלק מעשיה חלוצית,
    שתתרום באופן אקטיבי לכינון מדינה ציונית בעלת זהות יהודית בארץ ישראל.

    על מנת ליישם זאת, אנחנו רוצים בשנת המכינה לגרום לתלמידים:
    •להבין את הצורך במשימה חלוצית
    •ללמוד כיצד בוחרים משימה חלוצית
    •באיזה אופן מגשימים אותה
    •לתת להם לחוות ולהתנסות במשימה חלוצית כדי לפתח אצלם זיקה וחיבור דרך עשייה.

    בשלב החשיפה לצורך, נפגיש את התלמידים עם הצרכים והמצוקות הקיימים בחברה
    הישראלית, על בסיס הרלוונטיות המקומית ומה שמתאים לעולמות התוכן של התלמידים או
    לסביבה שבה הם גרים ופועלים.
    לאחר מכן נפגיש את התלמידים עם דמויות שבחרו לפעול בצורה חלוצית בחייהם, שמהם
    התלמידים יוכלו לשאוב השראה. הדמויות יכולות להיות היסטוריות או עכשוויות; מזירות
    עשייה שונות כמו עשייה צבאית, פוליטית, חברתית, וכדומה; ואפשר להגיש מגוון של דמויות
    שפעלו בשלבים שונים של חייהם- בנערות, בצבא או בשירות, כצעירים או כמבוגרים.
    בשלב זה, התלמידים יחשפו להזדמנויות בשלבים הבאים של חייהם לקיומה של משימה
    חלוצית- בשלב מסגרת טרום השירות )צבאי/ לאומי(; בשירות עצמו; לאחר השירות;
    באקדמיה; בחיים הזוגיות; בעולמות התעסוקה וכדומה. המטרה היא גם להציג מגוון רחב של
    אפשרויות יישום החיים החלוציים, וגם להתאים כל משימה חלוצית לאופי השלב בחיים שבו
    נמצא התלמיד.
    את ההתנסות עצמה במשימה חלוצית אפשר לקיים לאחר סיום כל התהליך הנ”ל, אך אפשר
    גם להקדים את ההתנסות ולהמשיך לדון אחריה בדברים שעלו מתוך ההתנסות. ההתנסות
    יכולה להיות חד פעמית או בפעמים בודדות, ויכולה להיות גם משימה שוטפת שעושים על
    בסיס שבועי.
    מומלץ מאוד שהמשימה תהיה מחוברת לעולמות התוכן של התלמידים, ובעיקר מהאקוסיסטם
    המקומי של הקח”ל. גם על מנת לפשט את החיבור לשותפים מהמשימה החלוצית, וגם על מנת
    לבסס את ההשפעה הקהילתית של הקח”ל במרחבים שסביב בית הספר.
    על מנת להגיע להתנסות איכותית במשימה חלוצית יש להקדים מפגשי היכרות עם הגוף שאיתו
    נקיים את המשימה, כדי ליצור שותפות אמיתית שתאפשר למשימה החלוצית להיות רלוונטית
    וכדי ששני הצדדים ייתרמו באמת מהתהליך. כמובן ששותפות אמיתית שמתחילה במשימה
    חלוצית אחת צפויה להבשיל למשימות וחיבורים נוספים בשלבים הבאים ולאורך שנים.
    מומלץ לקיים רפלקציה מונחית לאחר כל פעילות חלוצית שהתלמידים עושים, על מנת לזקק
    את התחושות ואת התובנות שעולות לאחר כל פעילות, ובעיקר שהתלמיד יבין איפה המשימה
    פוגשת אותו ואיך הוא מחבר את זה לתהליך השנתי של מכינת י”ב.

    אפשרויות לדוגמא:עובד בגינה
    •הקמת גינה קהילתית בשכונה
    •הקמת מרכז חסד
    •אימוץ חקלאי
    •פריצת שביל טיול
    •שיפוץ מעיין
    שיתופי פעולה:
    •השומר החדש
    •עושים שכונה
    ••לחיות ת’חלום

    Copyright All Rights Reserved © 2017
    • להרשמה