שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
Popup heading
שנה של סיפור גדול שנה של סיפור גדול
  • דף הבית
  • על מכינות י”ב
    • מבנה התוכנית
    • הרעיון
    • שותפות תלמידים וועדות
  • רכיבי מכינות י”ב
    • חיי מכינה
    • משימה חלוצית
    • הובלה בקח”ל
    • בית מדרש מכינה
    • הכנה לחיים
    • הכוון
  • חטיבות התוכן
    • חטיבת מנהיגות
      • יחידה 1- דיוקן עצמי
      • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
      • יחידה 3- צמתים ומעברים
      • יחידה 4- צמתים ומעברים
    • חטיבת שירות ושליחות
      • יחידה 5- עדשת התנערות
      • יחידה 6- עדשת אתגרים
      • יחידה 7- עדשת כשלונות
    • חטיבת יהדות וציונות
      • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
      • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
      • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
    • חטיבת חיבורים
      • יחידה 12- עדשת מפגש
    • חטיבת הכנה לחיים
      • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
      • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
      • יחידה 15- עדשת גוף
      • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
  • מקראה לחלוציות
    • על המקראה
    • שותפות ואחריות
    • מהי חלוציות
    • מנהיגות
    • ציונות ויהדות
    • שירות ושליחות
    • חיבורים בעם ובחברה הישראלית
  • תצא”ם י”ב
    • רציונל וקווים מנחים
      • על תוכנית הצמיחה בי”ב
      • הכרות עם צרכי העומק
      • רציונאל בבניית יחידת תצא”מ
      • רפלקציה ומשוב על תהליכי שותפות
      • מבנה יום מכינה
    • חטיבת מנהיגות
      • יחידה 1- דיוקן עצמי
      • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
      • יחידה 3- צמתים ומעברים
      • יחידה 4- צמתים ומעברים
    • חטיבת שירות ושליחות
      • יחידה 5- עדשת התנערות
      • יחידה 6- עדשת אתגרים
      • יחידה 7- עדשת כשלונות
    • חטיבת יהדות וציונות
      • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
      • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
      • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
    • חטיבת חיבורים
      • יחידה 12- עדשת מפגש
    • חטיבת הכנה לחיים
      • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
      • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
      • יחידה 15- עדשת גוף
      • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
  • תורת חיים במכינות יב
    • הקדמה ומבנה התוכנית
    • עקרונות מובילים לשיח והנחיה
    • מילון מונחים
    • מערכים
      • הקדמה
      • חלק א- פעילות פתיחה
      • חלק ב’
      • חלק ג’
      • חלק ד’ וסיכום
      • העשרה
  • א-ב של מכינה(מילון מושגים)
  • עזרים
    • דף הבית
    • על מכינות י”ב
      • מבנה התוכנית
      • הרעיון
      • שותפות תלמידים וועדות
    • רכיבי מכינות י”ב
      • חיי מכינה
      • משימה חלוצית
      • הובלה בקח”ל
      • בית מדרש מכינה
      • הכנה לחיים
      • הכוון
    • חטיבות התוכן
      • חטיבת מנהיגות
        • יחידה 1- דיוקן עצמי
        • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
        • יחידה 3- צמתים ומעברים
        • יחידה 4- צמתים ומעברים
      • חטיבת שירות ושליחות
        • יחידה 5- עדשת התנערות
        • יחידה 6- עדשת אתגרים
        • יחידה 7- עדשת כשלונות
      • חטיבת יהדות וציונות
        • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
        • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
        • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
      • חטיבת חיבורים
        • יחידה 12- עדשת מפגש
      • חטיבת הכנה לחיים
        • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
        • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
        • יחידה 15- עדשת גוף
        • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
    • מקראה לחלוציות
      • על המקראה
      • שותפות ואחריות
      • מהי חלוציות
      • מנהיגות
      • ציונות ויהדות
      • שירות ושליחות
      • חיבורים בעם ובחברה הישראלית
    • תצא”ם י”ב
      • רציונל וקווים מנחים
        • על תוכנית הצמיחה בי”ב
        • הכרות עם צרכי העומק
        • רציונאל בבניית יחידת תצא”מ
        • רפלקציה ומשוב על תהליכי שותפות
        • מבנה יום מכינה
      • חטיבת מנהיגות
        • יחידה 1- דיוקן עצמי
        • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
        • יחידה 3- צמתים ומעברים
        • יחידה 4- צמתים ומעברים
      • חטיבת שירות ושליחות
        • יחידה 5- עדשת התנערות
        • יחידה 6- עדשת אתגרים
        • יחידה 7- עדשת כשלונות
      • חטיבת יהדות וציונות
        • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
        • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
        • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
      • חטיבת חיבורים
        • יחידה 12- עדשת מפגש
      • חטיבת הכנה לחיים
        • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
        • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
        • יחידה 15- עדשת גוף
        • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
    • תורת חיים במכינות יב
      • הקדמה ומבנה התוכנית
      • עקרונות מובילים לשיח והנחיה
      • מילון מונחים
      • מערכים
        • הקדמה
        • חלק א- פעילות פתיחה
        • חלק ב’
        • חלק ג’
        • חלק ד’ וסיכום
        • העשרה
    • א-ב של מכינה(מילון מושגים)
    • עזרים

    הובלה בקח”ל

    אחריות יוצרת שותפות, שותפות יוצרת שייכות
    המטרה היא להפוך את תלמידי י”ב לשותפים בעלי אחריות בבית הספר, לראות כיצד הם יכולים
    להעניק שייכות לתלמידים הצעירים יותר.
    אנו מאמינים שאם אכן נוכל לבנות תוכנית טובה ונכונה הרי שתוכנית זו תיצור שפה בית סיפרית
    שתוכל להתפתח לעוד ועוד כיוונים בתוך כל קהילה וקהילה.

    הדרכה ומנטורים / חונכויות
    הרעיון הוא לשלב בין מודל של הדרכה בתנועת נוער לבין מודל של חברותא בוגרת.
    לייצר קבוצה קטנה של תלמידי השכבות הנמוכות (כיתות ז,ח. או כיתות ט,י) קבוצה שתמנה בין
    שישה לעשרה תלמידים מהשכבות הצעירות, ולכל חבורה כזו להצמיד שני “אחים בוגרים”
    “(מדריכים) מהשכבות הגבוהות למפגש שבועי של למידה/ פעילות וכן כמה מפגשים שנתיים
    משמעותיים יותר.

    מטרות:
    •קשר בין השכבות
    •אחריות ולמידה משותפת
    •אין תלמיד שקוף – בטח לא בכיתות הנמוכות

    מבחינת תלמידי יב פרויקט זה יכול להיות פתח לבניית האישיות ולקיחת אחריות,
    לכן יש כמה פרמטרים שמאוד חשובים בשביל שהתהליך יצליח:
    •ליווי של התלמידים הבוגרים על ידי איש צוות – שעוקב אחרי הדברים יודע לשאול ולדייק
    מה עובד טוב ומה צריך יותר דיוק מה התוכנית שלהם לאורך החודש
    •יצירת תוכנית עבודה עם מטרות משימות וביצוע
    •יצירת תוכן – כדי שהדברים אכן יעבדו כמו שצריך
    יש לחשוב מה עושים במפגשים האלו? האם זה לימוד משותף? האם פעילות משותפת?
    גם כאן המטלה לחשיבה היא על התלמידים הבוגרים נתינת הכלים והחומרים תוכל להיות
    על ידי המלווה הבית ספרי/ תחום חברה וחיבורים הרשתי.
    (השאיפה לייצר מאגר של דפי למידה/ פעילויות וכו’ שממנו התלמידים הבוגרים יוכלו לבנות
    את המערך הפרטי שלהם)
    •משוב ורפלקציה
    •יצירת גאוות יחידה הן של המדריכים והן של החניכים.
    •שילוב יציאות משותפות להתנדבות, לטיולים ושילוב באירועים בית ספריים כמו ערב
    לימוד, יום גיבוש וכו. (במין בועה)
    האחריות צריכה להיות שלהם, אם אנחנו נכין את המערכים ואת הפעילות וכו הם לא יסחבו
    אותה אלא ישאירו אותה בצד.

    אפשרויות נוספות לדוגמא:
    •הובלת אירועי חודש אדר ופורים
    •טקסים, מסעות
    •הפעלת קיוסק

    Copyright All Rights Reserved © 2017
    • להרשמה