שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
Popup heading
שנה של סיפור גדול שנה של סיפור גדול
  • דף הבית
  • על מכינות י”ב
    • מבנה התוכנית
    • הרעיון
    • שותפות תלמידים וועדות
  • רכיבי מכינות י”ב
    • חיי מכינה
    • משימה חלוצית
    • הובלה בקח”ל
    • בית מדרש מכינה
    • הכנה לחיים
    • הכוון
  • חטיבות התוכן
    • חטיבת מנהיגות
      • יחידה 1- דיוקן עצמי
      • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
      • יחידה 3- צמתים ומעברים
      • יחידה 4- צמתים ומעברים
    • חטיבת שירות ושליחות
      • יחידה 5- עדשת התנערות
      • יחידה 6- עדשת אתגרים
      • יחידה 7- עדשת כשלונות
    • חטיבת יהדות וציונות
      • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
      • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
      • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
    • חטיבת חיבורים
      • יחידה 12- עדשת מפגש
    • חטיבת הכנה לחיים
      • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
      • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
      • יחידה 15- עדשת גוף
      • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
  • מקראה לחלוציות
    • על המקראה
    • שותפות ואחריות
    • מהי חלוציות
    • מנהיגות
    • ציונות ויהדות
    • שירות ושליחות
    • חיבורים בעם ובחברה הישראלית
  • תצא”ם י”ב
    • רציונל וקווים מנחים
      • על תוכנית הצמיחה בי”ב
      • הכרות עם צרכי העומק
      • רציונאל בבניית יחידת תצא”מ
      • רפלקציה ומשוב על תהליכי שותפות
      • מבנה יום מכינה
    • חטיבת מנהיגות
      • יחידה 1- דיוקן עצמי
      • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
      • יחידה 3- צמתים ומעברים
      • יחידה 4- צמתים ומעברים
    • חטיבת שירות ושליחות
      • יחידה 5- עדשת התנערות
      • יחידה 6- עדשת אתגרים
      • יחידה 7- עדשת כשלונות
    • חטיבת יהדות וציונות
      • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
      • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
      • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
    • חטיבת חיבורים
      • יחידה 12- עדשת מפגש
    • חטיבת הכנה לחיים
      • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
      • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
      • יחידה 15- עדשת גוף
      • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
  • תורת חיים במכינות יב
    • הקדמה ומבנה התוכנית
    • עקרונות מובילים לשיח והנחיה
    • מילון מונחים
    • מערכים
      • הקדמה
      • חלק א- פעילות פתיחה
      • חלק ב’
      • חלק ג’
      • חלק ד’ וסיכום
      • העשרה
  • א-ב של מכינה(מילון מושגים)
  • עזרים
    • דף הבית
    • על מכינות י”ב
      • מבנה התוכנית
      • הרעיון
      • שותפות תלמידים וועדות
    • רכיבי מכינות י”ב
      • חיי מכינה
      • משימה חלוצית
      • הובלה בקח”ל
      • בית מדרש מכינה
      • הכנה לחיים
      • הכוון
    • חטיבות התוכן
      • חטיבת מנהיגות
        • יחידה 1- דיוקן עצמי
        • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
        • יחידה 3- צמתים ומעברים
        • יחידה 4- צמתים ומעברים
      • חטיבת שירות ושליחות
        • יחידה 5- עדשת התנערות
        • יחידה 6- עדשת אתגרים
        • יחידה 7- עדשת כשלונות
      • חטיבת יהדות וציונות
        • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
        • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
        • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
      • חטיבת חיבורים
        • יחידה 12- עדשת מפגש
      • חטיבת הכנה לחיים
        • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
        • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
        • יחידה 15- עדשת גוף
        • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
    • מקראה לחלוציות
      • על המקראה
      • שותפות ואחריות
      • מהי חלוציות
      • מנהיגות
      • ציונות ויהדות
      • שירות ושליחות
      • חיבורים בעם ובחברה הישראלית
    • תצא”ם י”ב
      • רציונל וקווים מנחים
        • על תוכנית הצמיחה בי”ב
        • הכרות עם צרכי העומק
        • רציונאל בבניית יחידת תצא”מ
        • רפלקציה ומשוב על תהליכי שותפות
        • מבנה יום מכינה
      • חטיבת מנהיגות
        • יחידה 1- דיוקן עצמי
        • יחידה 2- משוב חיצוני (מעגל פרגון)
        • יחידה 3- צמתים ומעברים
        • יחידה 4- צמתים ומעברים
      • חטיבת שירות ושליחות
        • יחידה 5- עדשת התנערות
        • יחידה 6- עדשת אתגרים
        • יחידה 7- עדשת כשלונות
      • חטיבת יהדות וציונות
        • יחידה 8- עדשת זהות ושייכות
        • יחידה 9- עדשת ערכים: מצפן אישי
        • יחידה 10- עדשת ערכים: משפחה
      • חטיבת חיבורים
        • יחידה 12- עדשת מפגש
      • חטיבת הכנה לחיים
        • יחידה 13- עדשת חברות: מהי חברות
        • יחידה 14- עדשת חברות: מה חשוב לי בחברות
        • יחידה 15- עדשת גוף
        • יחידה מס‘ 16 עדשת מערכות יחסים
    • תורת חיים במכינות יב
      • הקדמה ומבנה התוכנית
      • עקרונות מובילים לשיח והנחיה
      • מילון מונחים
      • מערכים
        • הקדמה
        • חלק א- פעילות פתיחה
        • חלק ב’
        • חלק ג’
        • חלק ד’ וסיכום
        • העשרה
    • א-ב של מכינה(מילון מושגים)
    • עזרים

    הכוון

    הכוון נכון הוא הכוון שמדייק לכל תלמיד ותלמידה את המסלול הנכון בשבילו/ה ולא מוותר
    בגלל דברים נלווים.
    הכון נכון מותח את התלמיד קצת יותר ממה שהוא חשב )תלמיד שלא מעניין אותו כלום –
    שילך לבדוק, תלמיד שרוצה מסגרת משוחררת שיגיע למקום שיאמץ אותו, מכינה לישיבה וכו’(
    על מנת לייצר תהליך של הכון נכון ומשמעותי עלינו להבין כי הכון נכון הוא תהליך שנבנה
    לאורך השנה כולה בצורה שיטתית ברורה ובעלת שלבים שונים, כאשר כל שלב מוביל לשלב
    הבא.
    *יהיה נכון לומר שההכוון מתחיל עוד בצו ראשון, עם זאת בזכות השינוי והאפשרות לעירעור,
    שלבי ההכוון רלוונטים גם בשכבת יב.

    שלבי ההכוון:
    שלב 1 מי אני ולאן אני רוצה להגיע. יצירת תהליך עמוק שבו התלמיד עובר הכרות אישית עם
    עצמו דרך מפגש עם משפחה הורים סבים/אחים, מפגש עמוק עם שני חברים טובים.
    הכרות עם הצדדים העמוקים שבו, איך מציבים יעדים בחיים והבנה שבשביל לבנות בניין חזק
    חייבים להשקיע ביסודות. הגדרת יעד ויכולת לבנות שלבים להגיע ליעד. זהו נכס חשוב לכל
    אחד ואחת בהמון שלבים בחיים, והבנה שהמאמץ וההשקעה הם חלק בלתי נפרד מההכנה
    לחיים.
    שלב 2 הכרת המסגרות השונות, נסיעה למפגש ראשון עם מסגרת, הבאת שיחה לכיתה,
    נסיעה כיתתית למקום מסוים או לכמה מקומות, חשיפה להורים.
    מאוד חשוב בחלק הזה לחזור לבחינה העצמית מהשלב הקודם: מה אני מחפש, על מה לשים
    דגש איך באמת בודקים מקום, מה היה לי, מה חוויתי מה מצא חן בעיני ומה פחות, מה הדגשים
    שאני שם לעצמי למקום הבא שאלך לבדוק וכדו’.
    שלב 3 איזו מסגרת מתאימה לי!!!
    איך מקבלים החלטה כל כך משמעותית ולא מחכים לרגע האחרון
    •מקום קטן/ גדול
    •מקום שיש בו הרבה לימוד עצמי/ הרבה שיעורים
    •לימוד מול עשייה
    • הכנה לצבא משמעותית או מינורית
    •מי האוכלוסייה שסובבת אותי
    •מרחק מהבית יתרון או חיסרון
    •האם אוכל להסתגל לתנאים הפיזיים
    שלב 4 דח”ש
    לעשות שיעור שלם על דחיות גיוס, הבנת התאריכים, מה זה אומר לדחות גיוס )האם אפשר
    לעשות מיונים בדחיית גיוס? אם עשיתי מיון האם המקום נשמר לי? איך מבטלים דחית גיוס
    אם רוצים לבטל, וכו’ וכו’( לוודא סגירת מקום ולעשות עניין מכל תלמיד שסוגר – התמקדות
    במי שעדיים לא החליט
    כל האמור לעיל נכון בבחירת כל מסגרת המשך: מכינה, מדרשה, צבא, שירות לאומי, ש”ש,
    יג-יד וכו’.

    גרף שנתי להכוון:
    ספטמבר-אוקטובר למה בכלל מסגרת המשך ומה האפשרויות העומדות בפני
    נובמבר- דצמבר חשיפת התלמידים למסגרות יריד חשיפת מסגרות לצוותים חינוכיים
    ינואר-מרץ לוודא דחיות גיוס זום לצוותים איך עושים דחית גיוס, שני שבושים, סגירות מול
    מסגרות יריד מסגרות לכלל התלמידים
    אפריל-מאי עזרה לאלו שהתקשו ובדיקה שלא פספסנו אף אחד.

    סיוע רשתי:
    •תאומים של שיחות משמעותיות, עזרה בשידוך בין מסגרת לבין מכינת י”ב לפי התאמה
    נכונה.
    •בניית מרכז הכוון כללי לרשת )על מנת למנף את הכוח הרשתי הן בקבלה למקומות שונים
    והן בהנחות ותנאים מיטיבים לתלמידינו(
    • מוקד הדקה ה 90 הרצון הוא שכל תלמידי הרשת יעבדו דרך זה כדי לוודא שגם מי שלא
    סגר במקום אחד ימשיך לבדוק במקומות אחרים.

    Copyright All Rights Reserved © 2017
    • להרשמה