שנת מכינה מזמנת במהלכה התנסויות משמעותיות שונות בשותפות תלמידים.
חלק חשוב מתהליך הלמידה הוא הרפלקציה והמשוב בשלבים שונים בתהליך, במטרה להתבונן
על עצמנו, לסמן לעצמנו אזורי חוזקה ואזורים מאתגרים יותר, ולהשכלל לקראת הפעם הבאה.

רפלקציה יכולה להיעשות כשאלון אישי של כל תלמיד/ה עם עצמו/ה, כשיח משותף בקבוצה
של חברי צוות, כשיחה אישית של תלמיד/ה עם מנטור/מחנכת/מלווה, או בזוגות תלמידים/ות.

שאלות משוב ורפלקציה לדוגמה:
עבודה בצוות:
✲ איך היתה עבודת הצוות בקבוצה?
✲ מה היה התפקיד שלי בתוך הקבוצה?
✲ באיזה אופן אני בחרתי בתפקיד הזה?
✲ באיזה אופן הרגשתי שקולי נשמע בתוך הקבוצה?
✲ באיזה אופן הרגשתי ששאר קולות חברי הקבוצה נשמעו?
✲ מה היתה הדינמיקה בקבוצה?
חוזקות וחולשות:
✲ מה הצליח לי כפי שתכננתי?
✲ באיזה אופן הצלחתי להביא את עצמי בחוזקותי בעבודה?
✲ איך היה לי לקחת אחריות?
✲ מה היה שם מפחיד? מאתגר? משמח?
✲ איפה חשתי סיפוק? חרדה? ענין?
✲ מה עוד הייתי רוצה לעשות בהמשך?
✲ למה אני זקוק/ה כדי לעשות זאת?