הנחיות להגשת עבודה לתחרות רשתית – בתחום "הנדסת התכנה"

  1. עבודה צריכה להיות "מוצר" מעשי: אפליקציה שעובדת, אתר שמבצע פעילויות ונמצא ופעיל ברשת אינטרנט, יישום למחשב נייד או נייח וכדומה. הכי חשוב – ה"מוצר" חייב לעבוד בפועל.
  2. מומלץ לא להגיש דברים שהם "עותקים" של ה"מוצרים" הידועים: שחמט, דמקה, "אקס-עיגול" וכדומה – תמיד קיימת חשש שתלמידים יתפתו להשתמש ביותר מידי קוד קיים.
  3. יינתן בונוס על מקוריות – גם של רעיון וגם של ביצוע.
  4. יינתן בונוס על עבודה בתחום לימודי – כגון אפליקציות בנושא הנלמד בבית-ספר במקצועות שונים (ראה ספח א').
  5. מותר להגיש "מוצר" על ידי קבוצה – עד 3 תלמידים.
  6. צריך להכין גם פוסטר המתאר את ה"מוצר".
  7. תלמידים חייבים לתת הסבר בזמן הצגת העבודה ולענות על שאלות נ מבקרים.
  8. חובה לציין קהל יעד ל"מוצר".
  9. "מוצר" חייב להיות מעוצב היטב ולהכיל ממש משתמש ידידותי. על חלק הזה כדאי לתת בין 20% ל-30% של הציון.

 

ספח א'

רעיונות ל"מוצרים" בתחום הלימודי:

  • מתמטיקה
    • מערכת צירים, נקודות במערכת צירים
    • סדרה חשבונית / סדרה הנדסית
    • משוואה לינארית
    • משוואה ריבועית
    • פונקציות וגרפים שלהם (לינארית, פרבולה, סינוס…)
    • פעולות חשבון בסיסיות
    • צורות הנדסיות ונוסחאות הקשורות להן

 

  • פיזיקה
    • חוק הום
    • חוקי אמפר
    • תנוע במהירות קבועה
    • זריקה (אנכית, אופקית, משופעת)
    • גרפים תנועה
    • עדשות

 

  • שפות זרות
    • לימוד אותיות
    • לימוד מילים
  • יהדות
  • כימיה
  • היסטוריה