קשר חינוכי- טלפון לכל תלמיד 

ברשת אמית מבקשים להסתגל למצב החדש של למידה מרחוק ולשמר גם את השיח הרגשי עם התלמידים. ” דווקא בזמן של מציאות חדשה ולא נודעת והחיוב להישאר בתוך הבית ברוב שעות היום, אנו מחויבים לקדם את השיח האישי עם התלמיד, להקשיב לו ולסייע לו עם ההתמודדות”   אומר ד”ר אמנון אלדר מנכל רשת אמי”ת. אלדר פנה בימים האחרונים ל- 6000 המורים המלמדים בבתי הספר של אמית, באמצעות מנהלי בתי הספר  בבקשה שלפחות פעם ביומיים כל תלמיד יקבל שיחת טלפון אישית מהמחנך או ממורה מקצועי בבית הספר כדי לשמר את הקשר האישי ולחזק את התלמידים. ” הלמידה מרחוק חשובה לנו מאוד ואני מקווה שתימשך בכל הכיתות אבל בלי קשר לכך אנחנו חייבים לתמוך בתלמידים, גם מעבר לשעות הלימודים ולחומר הנלמד, השיח האישי מסייע להפגת מתחים ולחיזוקם של הילדים, בעיני קהילה חינוכית נמדדת דווקא בשעות כאלו”
תומר שופר מנהל אמית בר אילן ברמת גן מספר על פרוייקט שיח רגשי שממשיך בבית הספר באמצעות תוכנת זום  במחשב כשהמורה והתלמיד כל אחד בביתו. “בשיגרה לכל תלמיד אצלנו יש שעה קבועה במערכת של שיח עם מחנך, ודווקא בחירום הדבר הזה נצרך יותר מאי פעם ולכן התלמידים והמחנכים מוצאים את הזמן לעשות שיחת זום בשיח אישי ולא לימודי. להקשיב ולדבר ולנסות לתמוך בימים המורכבים הללו.” 
אוריה רגב מחנכת כתה ז’ באמי”ת כרמיאל, מספרת כי בבית החינוך שלהם החליטו להשקיע ולנהל  שיחות זום אישיות עם כל תלמיד ותלמידה לפחות פעם בשבוע. היא מספרת על הווי מיוחד שנוצר בזמן הלמידה מרחוק, ואחת התלמידות הציעה לעשות ביום חמישי מסיבת פיג’מות כיתתית בזום:
“התקופה הזו מזמנת לנו אתגר שלא ידענו כמותו, מעבר ללמידה שמתקיימת בערוצים הדיגיטליים והוירטואליים, אנו כמחנכים ומחנכות עושים הכל על מנת לשמור על הקשר האישי ולשמש כעוגן של בטחון ושפיות בתוך כל חוסר הוודאות. מתוך תחושה של שליחות ומתוך אמונה כי הכל יבוא על מקומו בשלום- אנו במחשבה כל העת על שלומם של כל אחד מתלמידותינו ותלמידינו “
מוריה רשף תלמידת כתה ז:
“זה טוב שיש לנו קשר קבוע עם מבוגר מלבד ההורים שלנו- גם בימים של סגר. המורה עוזרת לנו לשמור על קשר אחת עם השניה, ויוזמת ביחד איתנו מפגשים מיוחדים כמו מסיבת פיג’מות. כל המורים עוזרים בלמידה מרחוק אבל הקשר האישי עם המחנכת אוריה- חשוב במיוחד”.

יש לכם שאלה? פנו אלינו

Related Projects