שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.

דף ח עמוד א

משאבים ליצירת שיעור איכותי

מתווה שיעור העמדה מומלץ

בשלב זה נעמיד את יסודות הסוגיה. 

לאחר קריאת הסוגיה ענו על השאלות הבאות ע”י סדר הג.מ.ר.א:

ג – מה הן גבולות הסוגיה ומהי כותרת הולמת?

מ – מה הן המסקנות ההלכתיות המופיעות בסוגיה?

ר – רשמו את רצף הגמרא: ציינו בכל שלב מהי המילה הפותחת ומהי המסיימת, ומהו תקפיד כל שלב.

א – האם ישנה אמירה עקרונית/ של הסוגיה?

 
דף גמרא מקורי

לחץ להורדת בבא בתרא דף ח עא צורת הדף

שרטוט הסוגיה
דף גמרא מסודר וערוך

לחץ להורדת גמרא סדורה על סוגיית רבנן לא צריכי נטירותא

שטיינזלץ

לחץ להורדת פירוש שטיינזלץ על סוגיית רבנן לא צריכי נטירותא

תכנים נוספים
מתווה שיעור העמקה מומלץ

בשלב העמקה אתה מוזמן לגלות את הנסתר ולחשוף באמצעות העמקה תבונית מימד שלא גלוי לעין בלימוד הפשט בסוגיה.

בחר את אחד המושגים,  או המהלכים, או המחלוקות בסוגיה: שהוא מעניין בעיניך וחשוב לדעתך.

דרכי ההעמקה מגוונים. לפניך שלושה דרכים מקובלות (עפ”י משל מעולם הצומח):

שאלות מסוג שורש  – מה המקור להלכה זו? מה הרקע ההלכתי שקדם?

שאלות מסוג גזע – מה התכלית של היזק ראיה? מה ההיגיון של מיגו? מה ההגדרה של קנין דברים?

שאלות מסוג ענפים ופירות – על מי חל? מתי חל? כמה? איך?

הצע כיוון מבוסס.

למד את דברי הראשונים והאחרונים, ומצא דיון ישיר או עקיף בשאלותיך.

  
לינקים לשיעורים בעיון

מאמרים

מאמרו של הרב שלמה זווין – לשאלת הגיוס של בני הישיבות

 

מאמרו של משה בר – לשאלת שחרורם של אמוראי בבל מתשלום מיסים ומכס (מתוך חכמי המשנה והתלמוד הגותם פועלם ומנהיגותם)

 

מאמרו של הרב מרדכי גרינברג – גיוס תלמידי חכמים (בתוך מחניך קדוש תשעו)

לדף המאמר באתר אסיף:

http://asif.co.il/wpfb-file/1-12-pdf-72/

 

מאמרו של צבי טל – לבעיית גיוס בני הישיבות

 

מאמרו של הרב יעקב אריאל – רבנן לא צריכי נטירותא – מדוע תלמידי חכמים פטורים מחובות ציבורית מסוימות (בתוך פרי עץ הגן ה)

לדף המאמר באתר אסיף:

 http://asif.co.il/wpfb-file/5_2-pdf-3/ 

תכנים נוספים
מתווה שיעור הפנמה מומלץ

בשלב זה אנו כשאנו מצויידים בהכרת הסוגיה ובהבנה מעמיקה של אחד הנושאים המרכזיים שלה, אתה מוזמן לתרגם את הדיון לשפה ערכית ישראלית.  מהו הערך העומד בבסיס הסוגיה או הנושא שהעמקת בו? מהי הנקודה בסוגיה שמעוררת נושא רלוונטי וחשוב עבור התלמיד. מה הן הגבולות והדילמות שלהם ביחס אליו?

רעיונות וסרטונים
תכנים נוספים

יצירת שיעור

[usp_form id=”haartop”]

&nbsp יחידות למידה מוכנות

פורום על הסוגיה

בית חדשפורומים › דף ה עמוד ב – מיגו

הדיון הזה מכיל 0 תגובות, ויש לו משתתף 1, והוא עודכן לאחרונה ע״י  amit לפני 4 חודשים, 1 שבוע.

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)


מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)

מענה ל־דף ה עמוד ב – מיגו

לחשבון זה יש יכולת בלתי מוגבלת לפרסם תוכן HTML.

חזרה לעמוד ראשי

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

התחל/י לכתוב , בסיום הקש על מקש Enter לביצוע החיפוש