יחידות למידה מוכנות
- הכל
- העמדה
משאבים ליצירת שיעור איכותי
בשלב זה נעמיד את יסודות הסוגיה.
לאחר קריאת הסוגיה ענו על השאלות הבאות ע”י סדר הג.מ.ר.א:
ג – מה הן גבולות הסוגיה ומהי כותרת הולמת?
מ – מה הן המסקנות ההלכתיות המופיעות בסוגיה?
ר – רשמו את רצף הגמרא: ציינו בכל שלב מהי המילה הפותחת ומהי המסיימת, ומהו תקפיד כל שלב.
א – האם ישנה אמירה עקרונית/ של הסוגיה?
לחץ להורדת גמרא סדורה לסוגיית צדקה (קובץ משותף לכל חלקי הסוגיה)
לחץ-להורדת-פירוש-שטיינזלץ-על-סוגיית-צדקה (קובץ משותף לכל חלקי הסוגיה)
בשלב העמקה אתה מוזמן לגלות את הנסתר ולחשוף באמצעות העמקה תבונית מימד שלא גלוי לעין בלימוד הפשט בסוגיה.
בחר את אחד המושגים, או המהלכים, או המחלוקות בסוגיה: שהוא מעניין בעיניך וחשוב לדעתך.
דרכי ההעמקה מגוונים. לפניך שלושה דרכים מקובלות (עפ”י משל מעולם הצומח):
שאלות מסוג שורש – מה המקור להלכה זו? מה הרקע ההלכתי שקדם?
שאלות מסוג גזע – מה התכלית של היזק ראיה? מה ההיגיון של מיגו? מה ההגדרה של קנין דברים?
שאלות מסוג ענפים ופירות – על מי חל? מתי חל? כמה? איך?
הצע כיוון מבוסס.
למד את דברי הראשונים והאחרונים, ומצא דיון ישיר או עקיף בשאלותיך.