מפגש מקוון של קהילת מורי הפיזיקה של רשת אמי"ת מפגש מקוון של קהילת מורי הפיזיקה של רשת התקיים ביום ב', ג' ניסן ה-08.04.19 בשעות 20:00-21:30.מפגשי קהילת מורי הפיזיקה עוסקים בפיתוח חומרי למידה ואסטרטגיות הוראה לחיבוב המקצוע, להגדלת עניין התלמידים במקצוע באמצעות למידה בדרך החקר, למידה פעלתנית, רלבנטית מעניינת ומסקרנת וכמובן זאת לצד פיתוח חומרי הוראה, פריטי הערכה ברוח בחינות הבגרות למיטוב פדגוגיה מכוונת בגרות איכותית להעלאת אחוז הזכאים לבגרות בפיזיקה בהיקף של 5 י"ל. בחלק הראשון של המפגש הציג תלמיד יב' מצטיין אביעד גווילי מבית החינוך אמי"ת כפר בתיה את עבודת החקר בפיזיקה שעסקה בסוגיה רלבנטית, מעשית בעלת השפעה בחיי היום יום בנושא-האם ניתן לייצר רכיב אלקטרוכימי שנטען מהר, אך עובד לאורך זמן?עבודה זו הרשימה מאד את צוות השופטים בתחרות מדענים מפתחים צעירים וזיכתה אותו במקום הראשון. אביעד הסביר בצורה מדעית מרשימה אשר מייצגת בכבוד רב מדען מהשורה הראשונה. אביעד תיאר את מחקרו בצורה קולחת, עניינית ומרתקת. מורי הפיזיקה הועשרו במיוחד מהידע שהפגין התלמיד וציינו לשבח את התוכן והאופן. יישר כח ענק לתלמיד אביעד גוילי הצופים לו עתיד מזהיר במדע ובמחקר. בחלק השני של המפגש הציג המורה אילן תורג'מן מאולפנת אמי"ת חיפה חומרי הוראה שפיתח לסיכום יעיל של חומר הלימוד בכבידה. שיתוף עמיתים בנעשה בכיתה, פתיחת "דלת" הכיתה בפני חברי הקהילה היא היא אחת מאבני היסוד לביסוס והעצמה של קהילת מורים לומדת. ועל כן, בכל מפגש המורים משתפים זה את זה בנעשה בכיתה. בחלק השלישי של המפגש הציג נועם הבר, מורה לפיזיקה מבית החינוך אמי"ת ע"ש גוטווירט משדרותכלי טכנולוגי להערכת עמיתים. כלי זה מאפשר להעריך חומרי הוראה, תשובות אותנטיות של תלמידים ועוד. ההערכה משקללת ציון אודות הערכה על עצם המשימה והערכה על הערכת עמית אודות המשימה. בחלק הרביעי של המפגש הציג גנאדי אקסלרוד שימוש באקסל לבנית סימולציה לחקר קרינת גוף שחור מתוך שימוש בניסוי מסורתי של אופיין של תיל מתכתי ונורת להט. בחלק החמישי הציגה רוני שחור, מורה לפיזיקה ממדרשת אמי"ת מודיעין את המסע למאיץ החלקיקים לצרן של משלחת תלמידות רשת אמי"ת. רוני תיארה את התהליך החל ממסע ההכנה, ביקור באתרים מדעיים משמעותיים במסע, את החוויה המדעית-אישית וההשפעה של הפעילות אודות עידוד תלמידות לפיזיקה.
|