בס"ד ערב פסח תשע"ח

מנהלים ומורים יקרים שלום וברכה,

מפגש קהילת מורי הפיזיקה של רשת אמי"ת התקיים ביום רביעי, כ"ו ניסן ה- 11/4/18 בישיבת אמי"ת עמיחי בנושא "ניתוח תפיסות שגויות של תלמידים".

נושא זה מתבסס על:
1. ניתוח תשובות אותנטיות של תלמידים מתוך שאלוני בגרות בפיזיקה משנת 2017.
המורים קיבלו את דגמי התשובות ונדרשו לאבחן מתוכן את התפיסות השגויות החבויות בתוכן. היו דיונים מעניינים מאד שסייעו למורים להסתכל פנימה לתוך ההוראה ולבצע "תחקיר".

התודה והברכה לגב' ליהי תלם-מרגלית, מדריכה מרכזת בנושא בחינות בגרות בפיזיקה מטעם משה"ח על שהקדישה מזמנה הרב לבחירת החומרים רבי הערך וכן על המלצותיה המקצועיות.
2. וידקטיקה (וידיאודידקטיקה).
מורי הקהילה תיעדו בוידיאו את הוראתם בכיתה ושיתפו עמית נוסף שהעלה שאלות מבררות אודות השיעור. התהליך נעשה באופן הדדי, היינו כל מורה עבר תהליך פעם כמנחה ופעם כמונחה.

בהמשך לסדנת וידקטיקה אשר התקיימה ביום עיון של רשתות חינוך ביוזמת קרן טראמפ ב 11/3 במועצה לישראל יפה, מצ"ב קול קורא להצטרפות להשתלמות המשך למשתתפי הסדנא המעוניינים בכך.
מומלץ מאד!


3. משימת חיבור בחינות איכותיות.
הוקנו כלים פדגוגיים-מקצועיים למורים המאפשרים להם לבנו בחינה בהתאם לדרישות בחינות הבגרות וכן יכולת לנתח בחינה ולאפיינה ע"פ המיומנויות הנדרשות להצלחה בבגרות בפיזיקה.

תהליכי אבחון קשיי תלמידים בציר רוחבי של וידקטיקה (תוך כדי ההוראה), חיבור בחינה וניתוח תשובות (אחרי הוראה), מהווים שילוב מנצח לקידום הוראה איכותית.

המסר המרכזי שעלה מתוך הלימוד הוא שנדרשת הבנה פיזיקלית מעמיקה ולא הוראה ע"י שינוי והצבה רוטינית בנוסחאות. מטרה זו מושגת ע"י למידה מקצועית מתחדשת ומתמשכת של מורי הפיזיקה כקהילה.

ברצוני להודות להנהלת ישיבת אמי"ת עמיחי על הארוח הנפלא!

להלן משובים מהפעילות:

---
---
---
---
---
---
---
---

 

בברכה,


ד"ר רחלה תורג'מן

מנחה לפיזיקה

נייד: 052-6070763