• אם אתם מלמדים פיזיקה בחט”ב ו-\או בכיתות י’
  • אם אתם מאמינים בהוראה מעודדת למידה פעילה, 
  • אם אתם משלבים פרויקטים וחקר בהוראה או בינתיים רק חושבים על כך,
  • אם אתם מעוניינים בעבודה בצוות של שותפים לדרך 

מלאו את הטופס והצטרפו לקבוצת “פרויקט פיזיקלי אמי”תי תש”פ”: לחצו כאן

קבוצת מורים מלווה פרויקט בכיתות ז’,ח, ט’ -עמ”ט , י’ – פיזיקה
(השתלמות 30 ש’ עם ציון)
סילבוס –  תש”פ

כללי:
ההשתלמות מיועדת למורים אשר מתכוונים לשלב פרויקט בהוראתם בשנה”ל תשע”פ בכיתות ז’- י”ב.
במסגרת ההשתלמות המורים יתנסו בתכנון וביצוע פרויקט חקר בתור לומדים ובתור מנחים, יקירו כלים דידקטיים וטכנולוגיים העומדים ברשות מורה של המאה ה21, ירחיבו את ידיעתם בפיזיקה ובהוראתה. 

מפגשי המליאה של הקבוצה יתקיימו כחלק ממפגשי קהילת מורי הפיזיקה של רשת אמי”ת 

רציונל:
שילוב פרויקט חקר בהוראה מזמן למידה פעילה וחווייתית של המקצוע. התלמידים אשר יתנסו בחקר בחט”ב וירחיבו את הידע והמיומנויות בפיזיקה ובלמידה בדרך הזאת, עשויים להגיע בשלים ומוכנים יותר לבחירת  לימודי הפיזיקה ברמה המוגברת בתיכון.

מבנה הקורס:

מפגשי הקהילה יחידות  סינכרוניות פא”פ 16 ש’ מטלות אסינכרוניות\מתוקשבות,
מפגשים מתוקשבים ועבודה בצוותים
14 ש’
1 מפגש ההערכות
 20.8
דיון דידקטי בשילובם למידת החקר בהוראה.פרוטוקול החקר  2
2
תכנון רצף הפרויקט ומטלות ההערכה 4
2 מפגש …. מורים מנחים מורים
כלי ההערכה החלופית
2
2
עבודה בצוותים, פיתוח מחוון למטלות הביניים 4
3 מפגש …. מורים מנחים מורים
כלי ההערכה החלופית
2
2
עבודה בצוותים, פיתוח מחוון לתוצר הסופי  4
4 כנס פרויקטים הצגות למידה – תלמידים
משוב
4 מטלת הסיכום (אישית) – תלקיט הפרויקט ומשוב עמיתים 2
סה”כ 30 ש’

מודל הוראת חקר-פיזיקה 30% – 45%
מיני פרויקט- כיתה י’ – אופטיקה 
מצגת עם רעיונות והדגמות
תדריך לניסוי חקר- תבנית
עקרון פרמה – הדמיה בגליון אקסל
הדמיית תנועה- קירוב אוילר, קירוב טיילור
הערכה חלופית על קצה המזלג
פעילות חקר – דמות מדומה בעדשה מרכזת
נורת להט – אקסל
נורת להט – מצגת
נורת להט – מאמר (טיוטה)

Recent Posts